Varga Judit „brüsszeli harcos” szerepre készül

  • narancs.hu
  • 2024. január 28.

Belpol

Zárt ajtók mögött hirdetett „programot” a Fidesz EP-listavezetője. 

A Parlamenti Szalonban zárt ajtók mögött mondott nagyívű „programadó” beszédet a héten Varga Judit volt igazságügyminiszter, aki a Fidesz-KDNP listavezetője lesz június 9-én az európai parlamenti választásokon – írja az atv.hu

Mint fogalmazott a lap szerint, nem uniós biztosi posztban gondolkodik, nem látja azt „szembejönni”. Európai parlamenti képviselőségre, a „brüsszeli harcos” szerepére készül. Meghatározta „a feladatot”, ennek is a legfontosabb elemét abban jelölte meg: 

„minél több helyen mondjuk el, hogy mi emberek Koppenhágától Nápolyig, Miskolctól Rotterdamig ugyanazt akarjuk. Nyugodt, emberhez méltó, önazonos életet, amit nem akarnak kívülről megváltoztatni mindenféle ideológiai divathóbort vagy birodalmi törekvés miatt”.

Arról beszélt, hogy a világ történései arra kényszerítenek bennünket, hogy kizökkenjünk a megszokott életünkből, és olyan dolgokkal foglalkozzunk, amiket előtte elképzelhetetlennek tartottunk. „Mert úgy érezzük, hogy a világ kifordult a sarkaiból, és nekünk – önöknek és másoknak is – cselekednünk kell, hogy helyrebillentsük azt. Ugyanezt érzik a német gazdák, a francia rendőrök, a holland kereskedők és a belga nyugdíjasok is”. 

 
Varga Judit, az Országgyűlés Európai Ügyek Bizottságának elnöke, volt igazságügyi miniszter beszédet mond, miután átvette a Szellemi Honvédő Díjat a Civil Összefogás Fórum - Civil Összefogás Közhasznú Alapítvány (CÖF-CÖKA) ünnepségén a Novotel Budapest Congress Centerben 2024. január 19-én.
Fotó: MTI/Lakatos Péter
 

Mint mondta, „Németország sem az az ország már, amit egykor megismertünk: politikailag instabil, gazdasága zuhanórepülésben, kormányzata cselekvőképtelen és támogatottsága történelmi mélységekben, társadalma káoszban forrong, külpolitikája értékalapú, azaz ideológiavezérelt, a közgondolkodást az indulatok és az érzelmek uralják, a józan, tisztességes állampolgárait, a csendes többséget pedig a liberális média-és véleményhegemónia némítja el vagy kényszeríti jóemberkedő igazodásra, magával rángatva már a sport és a kultúra világának kiemelkedő szereplőit is”. 

Szerinte az Európát jelenleg uraló balliberális többség a brüsszeli bürokratákkal az élen, más európai országok társadalmaiban és közéletében is szörnyű károkat okozott már. De a világ korszakhatárhoz ért. Mindenki látja, hogy geopolitikai, gazdasági és civilizációs különbségek feszülnek egymásnak. A liberális hegemónia történetének legnagyobb válságát éli át – „szélsőségessé és fundamentalistává fajult” – hangoztatta Varga Judit, aki a beszédében visszatérően leginkább azt hangsúlyozta: 

„a világon élő emberek többsége közben csak szeretne normálisan, nyugodtan és emberhez méltóan élni. Elegük van abból, amit eddig rájuk kényszerített a liberális véleményhegemónia, az úgynevezett, »nemlétező« nemzetközi közvélemény”.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyos valóságot arról, hogy nem, a nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésen.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.

Ozmózisok

Nádas Péter e hosszú, több mint négyszáz oldalas memoárját Mészöly Miklós, Polcz Alaine és Esterházy Péter köré fűzi föl. Könyvének témája négyük viszonya, vonzásaik és választásaik, személyiségük szerkezetének összeillő és egymáshoz nem illeszkedő elemei. És a háttérben természetesen ott van a korszak, a lassú hetvenes–nyolcvanas évek a kádári provinciában.

Mozaikkockák

A hazai neoavantgárd egyik meghatározó alakjaként Erdély Miklós (1928–1986) a sok műfajban alkotó, polihisztor művészek közé tartozott.

Abúzus, család

  • Balogh Magdolna

Egyéni hangú, markáns képviselője Ivana Dobrakovová a szlovák kritika által expat-prózaként emlegetett prózai iránynak. Ezzel az angol „expatriate”, azaz tartósan vagy ideiglenesen külföldön élő szóból eredő kifejezéssel azokra a művekre utalnak, amelyek a rendszerváltozás adta lehetőségekkel élve külföldön szerencsét próbáló fiatalok problémáiról beszélnek.

Árvák harca

A jelenből visszatekintve nyilvánvaló, hogy a modern, hol többé, hol kevésbé független Magyarország a Monarchia összeomlásától kezdődő történelmében szinte állandó törésvonalak azonosíthatók.