Lázár János szólott, és lőn vasúti bérlet a Szeged–Szabadka-vonalon

  • narancs.hu
  • 2023. december 5.

Belpol

Olcsóbban ingázhatnak a Szerbiába utazók.

Az egy hete újra üzemelő Szeged–Szabadka vasútvonalon utazók a regionális menetjegyek mellett immár bérletet is válthatnak – közölte a MÁV. A rendszeres ingázók és a diákok számára különösen kedvező bérlettípus megvásárolható Szegeden a vasútállomás és a menetjegyiroda pénztáraiban. A MÁV „az utasigényekre reagálva és a szerb vasúttal való gyors, hatékony tárgyalássorozatnak köszönhetően” vezeti be a bérletet. Szeged és Hajdújárás között a felnőtt 24.700, a diák 15.200 forintba kerül, Szeged-Szabadka között pedig 30.400 forint a felnőtt-, és 19.000 forint a diákbérlet. Az árakat a nemzetközi vasúti díjszabási szabályok alapján euróban határozzák meg, a forint áraknál a MÁV-START által megszabott garantált árfolyamot alkalmazzák (jelenleg 380 Ft/euró).

A bérletet egyébként Lázár János szóbeli utasítására „találta ki” Pafféri Zoltán MÁV-vezérigazgató. Amikor november 28-án, nyolc év után újra elindult a járat, egy utas felvetette a közlekedési miniszternek, hogy kéne valami, mert a naponta ingázóknak sok a 2350 forintos menetjegy.

Csinálnunk kell egy bérletet, ami jó erre is, holnap kormányülés lesz, elő is vezetném. Kitalálod holnapig?” – mondta akkor Lázár Pafférinak.

Maradjanak velünk!


Mi a Magyar Narancsnál nem mondunk le az igazságról, nem mondunk le a tájékozódásról és a tájékoztatás jogáról. Nem mondunk le a szórakoztatásról és a szórakozásról sem. A szeretet helyét nem engedjük át a gyűlöletnek – a Narancs ezután is a jó emberek lapja lesz. Mi pedig még többet fogunk dolgozni azért, hogy ne vesszen el végleg a magyar igazság. S közben még szórakozzunk is egy kicsit.

Ön se mondjon le ezekről! Ne mondjon le a Magyar Narancsról!

Vásárolja, olvassa, terjessze, támogassa a lapot!

Figyelmébe ajánljuk

Csődközeli helyzetben billeg a BKV

28 milliárd forint hiányzik a BKV idei költségvetéséből a túléléshez. A közlekedési társaság adósságátütemezést kér, a jövő évi működéshez pedig a BKK-val 30 milliárdos hitelkeretre pályázna. Ráadásul mivel az igazgatósági és a felügyelő bizottsági tagok megbízatása lejárt, több hete törvénytelenül működik, ahogy a többi fővárosi cég is.