Lázár János támogatná a dugódíjat

  • narancs.hu
  • 2023. november 8.

Belpol

A minisztert a Margit hídon kapta el pár kérdésre a Blikk újságírója.

Szokatlan interjút készített Lázár János építési és közlekedési miniszterrel a Blikk. A bulvárlap megtudta, hogy a miniszter olykor a Margit hídon jár haza Budára. „Napi 5-6 kilométert kell gyalogolnom, ez az orvosok tanácsa, mert derékfájós vagyok” – mondta a fővárosi sétálásról Lázár.

„A budapesti utakon óriási a forgalom, ezeket nem arra tervezték, hogy ennyien és ennyiféle járművel használják. Ahhoz szűkek, hogy legyen rajtuk villamos, troli, autóbusz, autó, gyalogosforgalom, roller, kerékpár. A biciklis közlekedést támogatni kell, de csak úgy, hogy a biciklisek ne legyenek veszélyben. Ugyanakkor Budapestre sokan járnak be autóval, tőlük nem elvárható, hogy biciklivel jöjjenek” – mondta a közlekedési miniszter, némileg ellentmondva a fideszes propagandának, amely biciklispárti álláspontjáért támadja Karácsony Gergelyt. Lázár szerint a dugódíjra is szükség lenne: „Ha drágább a belvárosban a parkolás és az autózás, igen, ott az emberek áttérnek a tömegközlekedésre és tisztábbak a nagyvárosok.”

Ehhez azt is hozzátette: számos hasonló, eretnek gondolata van. Azt tagadta, hogy annak idején lézerblokkolóval verte volna át a traffipaxot, hogy gyorsabban érjen fel Hódmezővásárhelyről.

Lázár megkerülte a választ a Mészáros Lőrinc jachtjáról szóló kérdésre, nem nagyon utazik vonattal, de „naprakész” a MÁV helyzetéről. Vitézy Dávid kritikáit azonban a budapesti főpolgármester-választáshoz kapcsolódó megnyilatkozásnak tartja. Arról, hogy a MÁV működését kiszervezik-e magánkézbe, nem adott jó választ: „Attól függ, milyen költségszinten tud dolgozni a MÁV. Ha megéri kiszervezni, kiszervezzük, ha nem, bent tartjuk.”

A bezárt vasútvonalakról Lázár azt mondta: „Decemberben tartunk egy felülvizsgálatot, hogy a tíz vonal hogyan szolgált korábban, illetve mennyire váltak be helyettük az autóbuszok. Mindenkit elviszünk, a busz mindig oda áll majd a vasúti pályaudvarra, ha bezárunk egy vasútvonalat. De meg kell vizsgálnunk, mit szólnak hozzá az emberek, ha elégedetlenség van, azt mérlegelni kell.”

Ahhoz nem fűz sok reményt, hogy az üzemanyagárak csökkenni fognak: „Ha a Közel-Kelet megborul, drága lesz a gáz, drága lesz az olaj.”

Végül szó esett L. Simon László kirúgásáról is, amiről Lázár ezeket mondta: „László egy kiváló ember.” Valamint: „A miniszter úr azzal indokolta a felmentést, hogy minden törvényt be kell tartani. Nagy baj lenne, ha egy miniszter nem ezt az álláspontot képviselné.” Arról, hogy megnézetné-e a gyerekeivel a kiállítást: „Van, ami gyereknek való, van, ami nem.”

Maradjanak velünk!


Mi a Magyar Narancsnál nem mondunk le az igazságról, nem mondunk le a tájékozódásról és a tájékoztatás jogáról. Nem mondunk le a szórakoztatásról és a szórakozásról sem. A szeretet helyét nem engedjük át a gyűlöletnek – a Narancs ezután is a jó emberek lapja lesz. Mi pedig még többet fogunk dolgozni azért, hogy ne vesszen el végleg a magyar igazság. S közben még szórakozzunk is egy kicsit.

Ön se mondjon le ezekről! Ne mondjon le a Magyar Narancsról!

Vásárolja, olvassa, terjessze, támogassa a lapot!

Figyelmébe ajánljuk

Csődközeli helyzetben billeg a BKV

28 milliárd forint hiányzik a BKV idei költségvetéséből a túléléshez. A közlekedési társaság adósságátütemezést kér, a jövő évi működéshez pedig a BKK-val 30 milliárdos hitelkeretre pályázna. Ráadásul mivel az igazgatósági és a felügyelő bizottsági tagok megbízatása lejárt, több hete törvénytelenül működik, ahogy a többi fővárosi cég is.