Lázár János támogatná a dugódíjat

  • narancs.hu
  • 2023. november 8.

Belpol

A minisztert a Margit hídon kapta el pár kérdésre a Blikk újságírója.

Szokatlan interjút készített Lázár János építési és közlekedési miniszterrel a Blikk. A bulvárlap megtudta, hogy a miniszter olykor a Margit hídon jár haza Budára. „Napi 5-6 kilométert kell gyalogolnom, ez az orvosok tanácsa, mert derékfájós vagyok” – mondta a fővárosi sétálásról Lázár.

„A budapesti utakon óriási a forgalom, ezeket nem arra tervezték, hogy ennyien és ennyiféle járművel használják. Ahhoz szűkek, hogy legyen rajtuk villamos, troli, autóbusz, autó, gyalogosforgalom, roller, kerékpár. A biciklis közlekedést támogatni kell, de csak úgy, hogy a biciklisek ne legyenek veszélyben. Ugyanakkor Budapestre sokan járnak be autóval, tőlük nem elvárható, hogy biciklivel jöjjenek” – mondta a közlekedési miniszter, némileg ellentmondva a fideszes propagandának, amely biciklispárti álláspontjáért támadja Karácsony Gergelyt. Lázár szerint a dugódíjra is szükség lenne: „Ha drágább a belvárosban a parkolás és az autózás, igen, ott az emberek áttérnek a tömegközlekedésre és tisztábbak a nagyvárosok.”

Ehhez azt is hozzátette: számos hasonló, eretnek gondolata van. Azt tagadta, hogy annak idején lézerblokkolóval verte volna át a traffipaxot, hogy gyorsabban érjen fel Hódmezővásárhelyről.

Lázár megkerülte a választ a Mészáros Lőrinc jachtjáról szóló kérdésre, nem nagyon utazik vonattal, de „naprakész” a MÁV helyzetéről. Vitézy Dávid kritikáit azonban a budapesti főpolgármester-választáshoz kapcsolódó megnyilatkozásnak tartja. Arról, hogy a MÁV működését kiszervezik-e magánkézbe, nem adott jó választ: „Attól függ, milyen költségszinten tud dolgozni a MÁV. Ha megéri kiszervezni, kiszervezzük, ha nem, bent tartjuk.”

A bezárt vasútvonalakról Lázár azt mondta: „Decemberben tartunk egy felülvizsgálatot, hogy a tíz vonal hogyan szolgált korábban, illetve mennyire váltak be helyettük az autóbuszok. Mindenkit elviszünk, a busz mindig oda áll majd a vasúti pályaudvarra, ha bezárunk egy vasútvonalat. De meg kell vizsgálnunk, mit szólnak hozzá az emberek, ha elégedetlenség van, azt mérlegelni kell.”

Ahhoz nem fűz sok reményt, hogy az üzemanyagárak csökkenni fognak: „Ha a Közel-Kelet megborul, drága lesz a gáz, drága lesz az olaj.”

Végül szó esett L. Simon László kirúgásáról is, amiről Lázár ezeket mondta: „László egy kiváló ember.” Valamint: „A miniszter úr azzal indokolta a felmentést, hogy minden törvényt be kell tartani. Nagy baj lenne, ha egy miniszter nem ezt az álláspontot képviselné.” Arról, hogy megnézetné-e a gyerekeivel a kiállítást: „Van, ami gyereknek való, van, ami nem.”

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Fuss, és tévedj el Budapesten!

Budapestre jött a City Race Euro Tour, egy városi tájfutó rendezvénysorozat. Három napon át futhatunk Budapest különböző részein egy térképpel, amelyen a kukák is fel vannak tüntetve, de az utcanevek nem láthatóak. De mire is jó ez az egész?

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.