Lázár lefújta, újraindította, most az ellenzéki önkormányzat megtámadta az agglomerációs vasútvonal fejlesztését

Belpol

Megtámadta a XV. kerület önkormányzata a régóta húzódó 71-es vasútvonal fejlesztésének környezetvédelmi engedélyét, ugyanis álláspontjuk szerint egy ún. átemelési műtárgyat kritikus helyen létesítenének. A Budapest-Veresegyház-Vác vonalról van szó.

Január végén úgy tűnt, hogy a Lázár János vezette Építési és Közlekedési Minisztérium sok más projekt mellett lefújta a Budapesttől induló, Fóton és Veresegyházon áthaladó, Vácra beérő 71-es vasútvonal tervezését, ami jókora hátrányt jelentett volna minimum több ezer embernek, akik ezen a vonalon ingáznak nap mint nap. A pálya már régóta felújításra szorul. 

A témával egy hónappal ezelőtt foglalkozott lapunk:

Aztán a Telex megírta február végén, hogy néhány egyéb projekt mellett a 71-es vonal fejlesztése mégiscsak folytatódik. A Narancs.hu viszont úgy értesült hogy a DK-s Cserdiné Németh Angéla vezette XV. kerület önkormányzata keresetet nyújtott be a Fővárosi Törvényszékhez, melyben megtámadták a projekt környezetvédelmi engedélyét. Azt kérik, hogy semmisítsék meg az engedélyt, és kötelezzék a kormányhivatalt új eljárás indítására. 

 
KISS motorvonat a Rákospalota-Újpest vasútállomáson 2020. augusztus 24-én
Fotó: Máthé Zoltán / MTI 

A kérelem szerint az önkormányzat a tervezés során többször is jelezte, hogy nem értenek egyet egy ún. átemelési műtárgy megépítésével, melyet védett kertvárosi rész közvetlen közelében létesítenének. A műtárgy felsővezeték nélkül is több mint tíz méter magas, a kerület helyi rendelete szerinti védett településrészek közvetlen szomszédságában (egyes részeitől 20 méterre) épülne meg. 

Az önkormányzat álláspontja szerint 

sem a hatástanulmány, sem pedig a határozat nem foglalkozik a több mint tíz méteres műtárgyon történő kisiklás lehetőségével, miközben ez lakóterületen jelentős környezeti hatással járhat. 

A kerület vezetése úgy véli, az eljárás során sérült a nyilvánosság informálása és bevonása. (A teljes dokumentumot itt lehet megtekinteni).

A kérelem benyújtásának egyébként önmagában nincs halasztó hatálya, csak ha az önkormányzat azonnali jogvédelmet kér a törvényszéktől, és azt megítélik a számára. Ebben az esetben úgy kell tekinteni, mintha nem lenne környezetvédelmi engedélye a projektnek. Az önkormányzat a kérelemben ilyet nem kért, vagyis az jelen állapotában nem lassítja a vonal felújításának megvalósítását. Ugyanakkor a kerület azt kéri a törvényszéktől, hogy tartsanak tárgyalást az ügyben. 

Megkerestük a XV kerület önkormányzatát, de cikkünk megjelenéséig nem kaptunk választ. 

Maradjanak velünk!


Mi a Magyar Narancsnál nem mondunk le az igazságról, nem mondunk le a tájékozódásról és a tájékoztatás jogáról. Nem mondunk le a szórakoztatásról és a szórakozásról sem. A szeretet helyét nem engedjük át a gyűlöletnek – a Narancs ezután is a jó emberek lapja lesz. Mi pedig még többet fogunk dolgozni azért, hogy ne vesszen el végleg a magyar igazság. S közben még szórakozzunk is egy kicsit.

Ön se mondjon le ezekről! Ne mondjon le a Magyar Narancsról!

Vásárolja, olvassa, terjessze, támogassa a lapot!

Figyelmébe ajánljuk

Csődközeli helyzetben billeg a BKV

28 milliárd forint hiányzik a BKV idei költségvetéséből a túléléshez. A közlekedési társaság adósságátütemezést kér, a jövő évi működéshez pedig a BKK-val 30 milliárdos hitelkeretre pályázna. Ráadásul mivel az igazgatósági és a felügyelő bizottsági tagok megbízatása lejárt, több hete törvénytelenül működik, ahogy a többi fővárosi cég is.