Tóth Bertalan MSZP-s politikus Lázár Jánosnál érdeklődött a MÁV Vagon Kft. privatizációjának hátteréről, és bár a részleteket érintő érdemi választ nem, egy a MÁV „ideális” működéséről szóló érdekes levelet mégis kapott az Építési és Közlekedési Minisztériumtól – vette észre a 24.hu.
Ahogy arról korábban mi is beszámoltunk, a MÁV-Volán-csoport október elején jelentette be, hogy a kormány döntése alapján a cég 75 százalékát magánkézbe adják. Bár a cég továbbra is a MÁV-Volán-csoport leányvállalata marad, így a munkavállalók foglalkoztatásának feltételeit nem befolyásolja a tulajdonosi szerkezet változása, az új, többségi tulajdonos a Magyar Vagon Zrt. lesz, ami a Solva II Magántőkealapon keresztül Hernádi Zsolt Mol-elnök-vezérigazgatóhoz és üzleti köréhez tartozik.
Tóth Bertalan azt szerette volna megtudni, hogy mennyiért adják el a 75 százalékos üzletrészt, illetve hogy miben különbözik ez a privatizáció azoktól, melyet korábban elítélt a kormányzati kommunikáció. Az MSZP politikusa Facebook-oldalán azt írta, a feltett kérdésre érdemben nem kapott választ, az Ágh Péter államtitkár által szignált levél azonban így is figyelemre méltó. A tárca ugyanis már gyakorlatilag önmagával és az Orbán-kormánnyal szemben is kritikus hangot ütött meg, amikor a vasút fejlesztési koncepciója legfőbb céljának azt nevezte, hogy
„a MÁV működése sokkal jobban hasonlítson a piaci működéshez, mint az állami struktúrához”.
Az MSZP-s politikus közösségi oldalán megjegyezte, „elismerésre méltó ez az őszinteség! Azért nem működik normálisan a vasúti közlekedés, mert az irányítója olyan, mint az állam.” Ágh levelében egyébként azt is írta, hogy a magántőke hatására lerövidülhetnek a döntési útvonalak, javul az anyag- és alkatrészellátás, és könnyebb lesz a piaci források bevonása.