Színházi támogatások

Cáfol a főváros

  • - izs -
  • 2011. december 13.

Belpol

Felröppent a hír, hogy a fővárosi önkormányzat jövőre egy fillérrel sem támogatja a budapesti teátrumokat. Míg színházi körökben erősen tartanak az elvonástól, Csomós Miklós kulturális ügyekért felelős főpolgármester-helyettes szerint ez csak vaklárma.

 

Csomós Miklós


Csomós Miklós

Fotó: Németh Dániel

„Azt, hogy jövőre nem adunk a színházaknak pénzt, rosszul tetszett hallani. Nem tudom, mitől félnek a színházak – nincs rá semmi okuk” – mondta a Narancsnak Csomós Miklós, hozzátéve, hogy „tavaly is féltek, meg tavaly előtt is, minden évben ez van a költségvetés elfogadása előtt”. A főpolgármester-helyettest azért kerestük meg, mert hétfőn este a narancs.hu-nak Márta István, az Új Színház igazgatója a következőket mondta: „Most tudtuk meg, hogy a főváros 2012-ben egy fillérrel sem támogatja a színházait."

 

 

Csomós szerint biztosan kapnak a működésükhöz elegendő összeget a teátrumok – hogy pontosan mennyit, az majd február vége felé derül ki.
A Csomós Miklóssal folytatott telefonbeszélgetéssel egy időben Vass Jánostól, a fővárosi önkormányzat sajtóreferensétől e-mail megkeresésünkre jóval óvatosabb választ kaptunk: „Míg nem szavazzák meg a 2012-es költségvetést, addig nem tudunk korrekt válaszokat adni kérdéseire. Kérem ezért, a büdzsé elfogadását követően térjünk vissza a témára." Visszatérünk.

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.

A Mi Hazánk és a birodalom

A Fidesz főleg az orosz kapcsolat gazdasági előnyeit hangsúlyozza, Toroczkai László szélsőjobboldali pártja viszont az ideo­lógia terjesztésében vállal nagy szerepet. A párt­elnök nemrég Szocsiban találkozott Dmitrij Medvegyevvel, de egyébként is régóta jól érzi magát oroszok közt.