Leváltják a vízügyest, aki az akkugyárról szóló kritikus szakvéleményt aláírta

  • narancs.hu
  • 2023. március 23.

Belpol

Pintér Sándor felmenti Kincses Dánielt, a Tiszántúli Vízügyi Igazgatóság vezetőjét.

Egyelőre nem válaszolt a 24.hu kérdésére a Belügyminisztérium, így nincs magyarázat arra, miért menti fel Pintér Sándor, a vízügyet is felügyelő belügyminiszter Kincses Dánielt a Tiszántúli Vízügyi Igazgatóság (TIVIZIG) vezetői tisztségéből.

A TIVIZIG februárban készítette el a kínai CATL leendő debreceni akkumulátorgyárának környezethasználati engedélyeztetési eljárásához szükséges hatósági szakvéleményét. A dokumentum nem kapott nyilvánosságot, de a környezethasználati eljárásban ügyfélként részt vevő civil szervezetek képviselői láthatták. Így végül is kiderült, mi áll benne.

Többek között az, hogy a kínai cég úgy kért környezethasználati engedélyt, hogy a beadványában nem adta meg, mennyi vizet fog fogyasztani évente a gyár, csak annyit, naponta 3400 és 6200 köbméter közötti értéket, és nem tért ki arra, mi az eltérés oka, és milyen esetben fogy több víz. A gyártósort hűteni fogják, a vízpára egy 27 méter magas hűtőtornyon távozik. A szakvélemény szerint ennek az „oldószerrel is szennyeződő vízpárának” a mikroklimatikai hatása a környékre nem elhanyagolható, télen „ipari hóesést” is generálhat. Bár szó volt arról, hogy ez az üzem is használhatna „szürke vizet”, vagyis tisztított szennyvizet, de „ilyen irányú tervezési folyamatot egyik gyár esetében sem” tapasztalt a TIVIZIG az ipari parkban, pedig az akkugyártó cégnek is érdemes lenne átgondolnia ezt, a hűtéstechnológia miatt. A hatósági szakvélemény arról is szól, a CATL dokumentációjában a kockázatelemzés nem tartalmazza „a gyárban bekövetkezett balesetek hatását a szomszédos érzékeny üzemekre, kiemelt létesítményekre”.

A vízügyi igazgatóság azt is leírta, Debrecen iparosítása így, ahogy zajlik, túlterhelheti a város ivóvízbázisát.

A TIVIZIG szakvéleményét Kincses Dániel írta alá.  

Az érintett a napokban értesült arról, hogy felmentik. Váratlan számára ez a hír, de írásban még nem kapott értesítést, és nem is nyilatkozott a részletekről.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.