Lezárták a tompai határátkelőt a menekültek miatt
szerbia-tompa-migrans.jpeg

Lezárták a tompai határátkelőt a menekültek miatt

  • narancs.hu
  • 2020. február 6.

Belpol

Többszáz fős menet indult el Szerbiában a magyar határ felé.

A tömeg tagjai a határhoz érve leültek, és virágokkal az ölükben várják, hogy a magyar fél megnyissa a határt. A tömeg kifejezetten békés, a tömeg azt szeretné elérni, hogy a hatóságok engedjék meg, hogy Magyarországon keresztül Nyugat-Európába mehessenek.

Az MTI 4-500, a hvg.hu 2-300 emberre becsüli a menekültek létszámát. A tömegben sok a gyerek és a nő is. A csoport tagjai leültek a határátkelő elé, a határkerítés magyar oldalán pedig rendőrök sorakoznak.

"A gyerekeink jobbat érdemelnek", "hadd menjünk át békében", "menekültek vagyunk, nem bűnözők" feliratú táblákkal vonultak a határhoz a menekültek. A tüntetés egy zárt Facebook-csoportban szerveződött.

A menekültek azt mondják, addig nem mennek el a határátkelőtől, amíg át nem engedik őket. Többen takarókkal készültek, lehet hogy az éjszakát is az átkelőnél töltik az emberek. A szerb rendőrök sem avatkoznak közbe, az embereket beengedik az átkelő szerb oldalára.

Figyelmébe ajánljuk

A kis pénzrablás

  • - ts -

Gyakorlatilag másodpercre ugyanakkor járunk Németország történelmében, mint a Good bye, Lenin! hősei. Az ország még két részben van, de a fal már ledőlt, a tegnap még oly zord határőrök már csak az üstöküket vakargatják, s nézik, hogyan suhannak el a Barkasok.

Papírpapság

Tradíció és haladás – a művészetektől a politikáig évszázadok óta ez a kettő harcol egymással, miközben a békésebb időszakokban jinként és jangként egészíthetik ki a másikat.

Becsap

  • Kiss Annamária

Irtó hangosan, ajtócsapkodással és kiabálással kezdődik a Budaörsi Latinovits Színházban tíz éve színpadra állított, most pedig a Vígszínházra hangszerelt Liliomfi-előadás. Ifj. Vidnyánszky Attila rendezte, és Szigligeti Ede nyomán Vecsei H. Miklós írta a szövegkönyvet és a dalszövegeket.

Keserédes felelősség

A szülővé váló női művészek munkásságába rendszerint valamilyen módon beépül az anyaság témája. Ezt a műkritikusok és a kollégák rendszerint egyfajta kitérőnek tekintik, ami után a művész visszatérhet az „igazi” művészethez.