Magyar követeléslistát ragasztott az MTVA székházára

  • narancs.hu
  • 2024. október 5.

Belpol

Róla szóló híradórészletekből összeállított válogatást is vetített az épület falára. Szombaton ott tüntet a Tisza Párt.

A szombati tüntetésre készülve tizenhat pontos követelést helyezett el a Tisza Párt elnöke az MTVA Kunigunda út 64. alatti székházán.

Az akciót dokumentáló videóban Magyar Péter arról beszél, szeretné, ha pártjának demonstrációja után az M1-en felolvashatná ezt a listát.

A videóban mikrofonállványnak, propagandistának nevezte a riportert, aki szerinte Rogán Antal előre megírt kérdéseit olvassa fel abban a házban a miniszterelnöknek. Szerinte jellemző, hogy a Magyar Televízió Szabadság téri épületéből egy szűk utcába költöztették át a közmédiát. Arról is beszélt, hogy tapasztalata szerint sok ember nem jó szívvel dolgozik abban az épületben, amelyet Mordornak is nevezett, mert amikor „új életében” először és utoljára benn járt, többen odamentek hozzá és odasúgták, hogy hajrá, kitartás.

A Tisza Párt elnöke hangos videóösszeállítást vetített az épület falára azokból a híradórészletekből, amelyek róla szólnak, és a bejátszások között a „propaganda”, „lejáratás”, „fake news” feliratok láthatók.

A pártelnök az épület bejáratánál az üvegfalra ragasztotta az A3-as méretű, laminált, négy sarkán tapadófelülettel ellátott követeléslistát, és fel is olvasta.

Azt követeli az ellenzéki párt többek közt, hogy valóban közszolgálati médiumként működjön tovább ez az állami intézmény, váltsák le a vezérigazgatót és a propagandistákat, ne tiltsák le többé a másként gondolkodókat, legyen valós következménye annak, ha egy médium rendszeresen hazudik, szüntessék be az orosz és kínai nyelvű hírműsorokat, és a sportműsorok közötti – az M4 Sporton például a meccsek között leadott – egyperces hírösszefoglalókat. 

 

A párt szombaton délután 3 órától tart tüntetést a székháznál. Magyar a videóban elmagyarázta, hogy a helyszínt HÉV-vel, egyes villamossal lehet megközelíteni. Tudomása szerint sokan érkeznek vidékről, erdélyi, felvidéki, délvidéki embereket is várnak, és Londonból, Amerikából is jönnek.

 

 

A pártelnök a Facebookon közzé tett egy nyílt levelet, amely Papp Dánielnek szól:

 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.

Rokonidők

Cèdric Klapisch filmjei, legyenek bár kevésbé (Párizs; Tánc az élet) vagy nagyon könnyedek (Lakótársat keresünk és folytatásai), mindig diszkréten szórakoztatók. Ez a felszínes kellemesség árad ebből a távoli rokonok váratlan öröksége köré szerveződő filmből is.

Metrón Debrecenbe

A kiadó az utószóban is rögzíti, Térey szerette volna egy kötetben megjelentetni a Papp Andrással közösen írt Kazamatákat (2006), az Asztalizenét (2007) és a Jeremiás, avagy az Isten hidegét (2008). A kötet címe Magyar trilógia lett volna, utalva arra, hogy a szerző a múlt, jelen, jövő tengely mentén összetartozónak érezte ezeket a drámákat, első drámaíró korszakának műveit.