Magyar Péter beszorult a szolnoki kórház liftjébe

  • narancs.hu
  • 2024. augusztus 24.

Belpol

Pedig azt használta volna a négy közül, amelyik elvileg működött.

Beszorult a Szolnoki Hetényi Géza Kórház egyik liftjébe Magyar Péter, a Tisza Párt elnöke, aki az utóbbi napokban a magyar egészségügy helyzetéről tájékozódik és tájékoztat.

Az ellenzéki politikus szombati Facebook-posztja arról szól, hogy a szolnoki kórház főépületének négy liftjéből kettő nem működik több mint egy hónapja, a másik kettő pedig olykor megy, olykor megáll, ahogy most is velük.

„A kórház vezetése folyamatosan jelzi a problémát a fenntartásért felelős Közbeszerzési, Ellátási Főigazgatóságnak (Pénzügyminisztérium), de ahogy a mellékelt ábra is mutatja, a 24 órás javítási határidőt nem sikerül tartani. A főépület aulájában lévő akadálymentesített mosdó szintén több hete nem használható, a normál mellékhelyiségben pedig nem működik a csap, nincs fertőtlenítőszer, viszont átható vizeletszag van, ahogy a liftben is” – írta Magyar Péter.

Szerinte az uniós forrásból felújított szárnyakban tényleg európai körülmények várják a betegeket, viszont több osztály nem, vagy csak részlegesen működik, nincs elegendő szakorvos és ápoló.

Magyar hívta volna a szolnoki tanulmányútra Takács Pétert, az egészségügyért felelős államtitkárt is, ő azonban nem akart vele tartani.

 szeged.hu arra emlékeztet, hogy tavaly közbeszerzéssel a B+N Referencia Zrt-t választották ki arra, hogy az Országos Kórházi Főigazgatóság felügyelete alá tartozó intézmények karbantartási, működtetési feladatait elvégezze – például megjavítsa a klímákat –, 400 milliárdos keretszerződéssel. Ez ugyanaz a cég, amely az Integritás Hatóság épületében takarít, 35 milliós keretszerződés révén.

Magyar Péter arról is beszámolt, hogy a Belügyminisztérium 15 nappal meghosszabbította a határidőt, amelyen belül választ kell adni az ő közéredekű adatigénylésére. A Tisza Párt elnöke közli azt is, mely kérdéseire nem sikerült augusztus 9-e óta válaszolni.

Többek között azt szeretné megtudni a politikus, igaz-e, hogy volt olyan időszak, amikor a négy fővárosi és környékbeli sürgősségi ellátó intézmény közül kettő nem tudott beteget fogadni a rossz klíma miatt; hány műtét maradt el a klímák meghibásodása miatt, és a hőhullám idején elromlott berendezések közül hányat javítottak meg, cseréltek ki, mindez mennyibe került.  

 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.