A kórházak bejárása után Magyar Péter most a vasúti áldatlan állapotokra próbálja felhívni a figyelmet, a hétvégén a vasút problémáival kapcsolatos posztjára válaszul Lázár János építési és közlekedési miniszter személyes találkozót ajánlott neki.
Lázár csütörtök reggelre Kőbánya-felső vasútállomáson és a Kerepesi úti forgalmi irányítóközpontban kínált találkát Magyarnak a saját stábokat leszámítva a sajtó kizárásával, Magyar viszont erre válaszul inkább egy sajtónyilvános vidéki vonatozásra hívta a minisztert a Salgótarján– vagy Ózd–Budapest, a Debrecen–Nyírbátor, vagy a Lajosmizse–Budapest vonalon.
Lázár a Facebookon válaszolt Magyar üzenetére, amelyben kifejtette, hogy az "említett vonalak problémáival mind a MÁV-csoport vezetése, mind pedig én, személyesen tisztában vagyok. Ezeket a gondokat az új közlekedési kormányzat részéről senki nem elfedni vagy relativizálni akarja, hanem megoldani", ennek ellenére végül elutasította a vidéki vonatozást, mondván Magyar előbb bejárást, majd találkozást kért, Lázár ezekre igent mondott, de "aztán valami egészen mást kért", amire nemet mondott.
Magyar végül szerda este 6 óráig adott ultimátumot Lázárnak, hogy jelezze, hajlandó-e vele vidéken vonatozni, amiből végül az lett, hogy Magyar egyedül indult csütörtök reggel Ózdról Budapestre, először Miskolcig egy Bzmot típusú 50 éves motorvonaton.
Magyar az élő bejelentkezéseiben arról beszélt, hogy a Bzmot vonaton meleg van és büdös, különösen a WC-ben, ami használhatatlan. A Miskolcról Budpestre tartó vonaton a hőmérsékletet is megmérte, az árnyékos oldalon 31, a napos oldalon 34,7 fokot mért.
A videókban Magyar leginkább a vasút helyzetéről, az elmaradt vasútfejlesztésekről és Lázár János bűneiről beszélt, többször szóba hozta, hogy miközben a vasút ilyen állapotban van, 3 milliárd forintból fogják felújítani a Lázár batidai kastélyához vezető utat.
Azt is mondta, nem jó érv Lázártól az, hogy 30 év lemaradását 2 éves minisztersége alatt nem tudta kijavítani, mert a 30 évből 18 alatt Orbán Viktor volt a miniszterelnök, és soha nem volt olyan rossz állapotban a vasút, mint most. Magyar arról is beszélt, hogy a korábbi uniós források nagy részét azért fordították közútfejlesztésre, mert abból könnyebben lehetett lopni.