Márki-Zay nem engedné el Mártély adósságát, a közgyűlés dönt

  • narancs.hu
  • 2022. szeptember 21.

Belpol

Mártély a Hódmezővásárhellyel közös hivatal működtetésének költségével tartozik. Márki-Zay részletfizetést ajánlott.

Csütörtökön dönt a hódmezővásárhelyi közgyűlés Mártély polgármesterének kéréséről – írja a Hódpress.

Az időközi választáson győztes Ambrus István azzal fordult Márki-Zay Péter vásárhelyi polgármesterhez, hogy a város engedje el a községi önkormányzat adósságát, 23 millió 750 ezer forintot.

A mártélyi polgármesteri hivatalt a vásárhelyi hivatal működteti, ezért a szolgáltatásért Mártély fizet, és a tartozása felszaporodott.

Ambrus István a hónap elején a Facebookon is közzé tett nyílt levelében azt írta, Vásárhely több milliárdos költségvetésében nem jelent nagy tételt ez az összeg, Mártély számára azonban az adósság elengedése a túléléshez kellene.

 

 A tartozás elengedését később a hódmezővásárhelyi közgyűlés kormánypárti önkormányzati képviselői is kérték. 

Márki-Zay Péter vásárhelyi polgármester a levélről a Hódpress tudósítása szerint azt mondta, nem engedhetik el az adósságot, az a vásárhelyi polgárokkal szemben felelőtlen döntés lenne, de részletfizetésre van lehetőség. Márki-Zay biztos abban, hogy részletekben Mártély ki tudja fizetni azt a pénzt vagy a nagyobbik részét még idén. 

A végső szót a közgyűlés mondja ki.

 

Ambrus István Facebook-oldaláról kiderült, hogy az adósság ügyében nem csak  Vásárhelyhez fordult segítségért:

Ambrus István augusztus 7-én, időközi önkormányzati választáson lett a Csongrád-Csanád megyei település polgármestere. Az időközi választást azért kellett kiírni, mert a korábbi képviselő-testület Lázár János országgyűlési képviselő javaslatára feloszlatta magát. Lázár és az  addigi polgármester, Putz Anita között a kezdetek óta rossz volt a viszony. Ambrussal viszont megértik egymást, az új polgármester korábban Lázár munkatársa volt, a sofőrje.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.

Rokonidők

Cèdric Klapisch filmjei, legyenek bár kevésbé (Párizs; Tánc az élet) vagy nagyon könnyedek (Lakótársat keresünk és folytatásai), mindig diszkréten szórakoztatók. Ez a felszínes kellemesség árad ebből a távoli rokonok váratlan öröksége köré szerveződő filmből is.

Metrón Debrecenbe

A kiadó az utószóban is rögzíti, Térey szerette volna egy kötetben megjelentetni a Papp Andrással közösen írt Kazamatákat (2006), az Asztalizenét (2007) és a Jeremiás, avagy az Isten hidegét (2008). A kötet címe Magyar trilógia lett volna, utalva arra, hogy a szerző a múlt, jelen, jövő tengely mentén összetartozónak érezte ezeket a drámákat, első drámaíró korszakának műveit. 

Pénzeső veri

  • SzSz

„Az ajtók fontosak” – hangzik el a film ars poeticája valahol a harmincadik perc környékén, majd rögtön egyéb, programadó idézetek következnek: néha a játék (azaz színészkedés) mutatja meg igazán, kik vagyunk; a telefonok bármikor beszarhatnak, és mindig legyen nálad GPS.