Másfél hónapig nem fogják fűteni a fehérvári stadiont

  • narancs.hu
  • 2022. október 12.

Belpol

A Mol Aréna Sóstón spórolni kell, hogy a bölcsődék, óvodák rendesen működhessenek.

November 14-étől, vagyis az NB I-es Mol Fehérvár FC (vagy ahogyan még jobban ismerik: Videoton) utolsó hazai meccse után december 31-ig a székesfehérvári Mol Aréna Sóstót úgy üzemeltetik, hogy jelentősebb műszaki kár ne érje a létesítményt, nem fogják fűteni és világítani a centerpályát.

Ez abból az előterjesztésből derül ki, amelyet Cser-Palkovics András, Székesfehérvár polgármestere nyújtott be a közgyűlésnek.

A kormánypárti városvezető Facebook-oldalán tette közzé, hogy elkészültek az intézkedési tervvel, amely arra vonatkozik, hogyan kezelje az önkormányzat az energiaválságot. A cél az, hogy a székesfehérvári alapszolgáltatások megmaradjanak, ne menjen csődbe a város. „Mert sajnos most ez a tét, ehhez az óriási munkához kérem megértésüket, türelmüket és támogatásukat!” – írja Cser-Palkovics a Facebookon.

Közzé tett egy videót, amelyben arról beszél, milyen intézkedésekre készül az önkormányzat.

A polgármester legutóbb két éve fordult videóüzenettel a fehérváriakhoz, a koronavírus idején, abban a reményben, hogy a járvány után visszakaphatják a régi, megszokott életüket.

Most arról beszélt, nagyságrendileg 6 milliárd forinttal nő az önkormányzat intézményeinek és szolgáltatásainak rezsiköltsége, ezért a túlélés érdekében fel kell használni a tartalékokat, növelni a bevételeket, és csökkenteni a kiadásokat.

Csütörtökön az intézkedések egy részéről már dönteni fog a székesfehérvári közgyűlés. 

Annak érdekében, hogy a legfontosabb szolgáltatások és intézmények – bentlakásos otthonok, bölcsődék, óvodák – rendesen működhessenek tovább, zárva tartják például a Csitáry G. Emil Uszodát, a Köfém Tanuszodát.

A futballstadionról korábban már elhangzott, hogy csak a gáz-, víz- és villanyköltsége 1,2 milliárd forint körül lehet 2023-ban. Így most az is szóba került, hogy jövőre is érinteni fogja a takarékosság a létesítményt, mert – mint a polgármester mondta –, „az nem fog menni, hogy miközben szinte szó szerint a lét a tét, legyen olyan sportszövetség, amelyik villanyvilágítás mellett akar januárban bajnoki mérkőzéseket játszani a csapatokkal, gázzal fűtött pályákon. Ez ma elviselhetetlen teher az országnak, vállalhatatlan a településeknek és a kluboknak. Döntéseink tehát a stadiont, de ha kell, a sportcsarnokot is érinteni fogják”.

A székesfehérvári polgármester egy korábbi posztjában már összefoglalta, az energiaárak emelkedése miatt mi mennyibe kerül jövőre a településnek:

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.