Media1: A Barátok közt vezető íróját szexuális visszaélésért ítélték el

  • narancs.hu
  • 2024. december 8.

Belpol

Greg Stevens 14 éves fiúnak fizetett szexuális szolgáltatásért, Ausztráliában felfüggesztett börtönre ítélték. Ezután kezdte írni a magyar kereskedelmi tévének szánt sorozatot.

A Media1 arról ír, hogy Greg Stevenst, aki vezető írója volt az RTL Klub Barátok közt és Szeress Most! című sorozatának, korábban Ausztráliában egy évnyi, két évre felfüggesztett börtönbüntetésre ítélte a bíróság.  

Stevens Ausztráliában 15 évig dolgozott a Home and Away című sorozatnak, nyolc évig írta is. A Sons and Daughters című széria forgatókönyv-szerkesztője és írója volt, illetve a Neighbors forgatókönyv-producere. Aztán 1996-ban kiderült, hogy házkutatást tartott nála a rendőrség a sydney-i gyermekvédelmi hatóság bejelentése alapján. Bizonyíték volt arra, hogy a producer egy 14 éves fiúnak 80 dollárt fizetett egy szexuális aktusért. A razzia idején a fiú épp nála volt.

Az akkor 44 éves Stevens elismerte tettét és lemondott az állásáról. Büntetőügyéről a The Daily Telegraph és a The Australian is írt.

Az író ezek után költözött Európába. 1998-ban kapta meg a vezető írói munkát a Barátok köztben a sorozatot gyártó Magyar Grundy UFA Kft.-től. A Barátok közt című sorozat huszonkét évig ment az RTL Klubon. 

A Media1 kérdéseket tett fel Greg Stevens ügyével kapcsolatban a tévécsatornának. Az RTL Magyarország és az RTL Csoport nem válaszolt, a két egykori sorozat producere, Kalamár Tamás azonban igen.

Azt mondta, hogy amikor felvették Stevenst, nem olvastak erről az ügyéről, ő sem beszélt róla, a szakmai múltjáról tudtak, de erről az esetről nem. 

„A kérdése egy 15 éve meghalt ember 30 éve történt tettéről szól. Greg Stevens nem a magyar céggel, hanem a londoni Grundy Productions-szal ált szerződésben, hogy ellássa az vezető írói feladatokat, mivel egy nemzetközileg elismert, tapasztalt televíziós író volt” – írta Kalamár Tamás. A Media1 megjegyzi: Stevens LinkedIn oldalán munkahelyként most a magyarországi székhelyű, Magyar Grundy UFA Kft. szerepel. Az RTL vezetősége sem kapott tájékoztatást Greg Stevens múltjáról, Kalamár válasza szerint „az RTL-nek egyébként sem volt beleszólása sem a tartalomba, sem a szereposztásba, sem a munkatársak kiválasztásába”.

A producer azt írta, sajnálatos, hogy a forgatókönyvíró múltjának volt egy nem ismert sötét foltja, de ők profinak ismerték meg, és nem adott okot arra, hogy rossz érzésük legyen vele kapcsolatban. Kalamár azt is mondta, nem tud arról, hogy a Barátok köztben lett volna bármilyen visszaélés.

 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Vezető és Megvezető

Ha valaki megnézi a korabeli filmhíradókat, azt látja, hogy Hitlerért rajongtak a németek. És nem csak a németek. A múlt század harmincas éveinek a gazdasági válságból éppen csak kilábaló Európájában (korántsem csak térségünkben) sokan szerettek volna egy erőt felmutatni képes vezetőt, aki munkát ad, megélhetést, sőt jólétet, nemzeti öntudatot, egységet, nagyságot – és megnevezi azokat, akik miatt mindez hiányzik.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.

Hallják, hogy dübörgünk?

A megfelelően lezárt múlt nem szólhat vissza – ennyit gondolnak történelmünkről azok a politikai aktorok, akik országuk kacskaringós, rejtélyekben gazdag, ám forrásokban annál szegényebb előtörténetét ideológiai támaszként szeretnék használni ahhoz, hogy legitimálják jelenkori uralmi rendszerüket, amely leg­inkább valami korrupt autokrácia.

Próbaidő

Az eredetileg 2010-es kötet az első, amelyet a szerző halála óta kézbe vehettünk, immár egy lezárt, befejezett életmű felől olvasva. A mű megjelenésével a magyar nyelvű regénysorozat csaknem teljessé vált. Címe, története, egész miliője, bár az újrakezdés, újrakapcsolódás kérdéskörét járja körül, mégis mintha csak a szerzőt, vele együtt az életet, a lehetőségeket búcsúztatná.

Tudás és hatalom

Második ciklusának elején Donald Trump nekitámadt a legjelesebb amerikai egyetemeknek is. Elnöki hatalmát – amely ezen a területen erősen kérdéses, a végső szót a bíróságok mondják majd ki – immár arra is használja, hogy fél tucat elit magánegyetemet zsaroljon állami források visszatartásával és adószigorítások kilátásba helyezésével: ha nem regulázzák meg palesztinpárti tanáraikat és diákjaikat, és nem számolják fel esélyegyenlőségi programjaikat, oda a washingtoni pénz.