Media1: A Barátok közt vezető íróját szexuális visszaélésért ítélték el

  • narancs.hu
  • 2024. december 8.

Belpol

Greg Stevens 14 éves fiúnak fizetett szexuális szolgáltatásért, Ausztráliában felfüggesztett börtönre ítélték. Ezután kezdte írni a magyar kereskedelmi tévének szánt sorozatot.

A Media1 arról ír, hogy Greg Stevenst, aki vezető írója volt az RTL Klub Barátok közt és Szeress Most! című sorozatának, korábban Ausztráliában egy évnyi, két évre felfüggesztett börtönbüntetésre ítélte a bíróság.  

Stevens Ausztráliában 15 évig dolgozott a Home and Away című sorozatnak, nyolc évig írta is. A Sons and Daughters című széria forgatókönyv-szerkesztője és írója volt, illetve a Neighbors forgatókönyv-producere. Aztán 1996-ban kiderült, hogy házkutatást tartott nála a rendőrség a sydney-i gyermekvédelmi hatóság bejelentése alapján. Bizonyíték volt arra, hogy a producer egy 14 éves fiúnak 80 dollárt fizetett egy szexuális aktusért. A razzia idején a fiú épp nála volt.

Az akkor 44 éves Stevens elismerte tettét és lemondott az állásáról. Büntetőügyéről a The Daily Telegraph és a The Australian is írt.

Az író ezek után költözött Európába. 1998-ban kapta meg a vezető írói munkát a Barátok köztben a sorozatot gyártó Magyar Grundy UFA Kft.-től. A Barátok közt című sorozat huszonkét évig ment az RTL Klubon. 

A Media1 kérdéseket tett fel Greg Stevens ügyével kapcsolatban a tévécsatornának. Az RTL Magyarország és az RTL Csoport nem válaszolt, a két egykori sorozat producere, Kalamár Tamás azonban igen.

Azt mondta, hogy amikor felvették Stevenst, nem olvastak erről az ügyéről, ő sem beszélt róla, a szakmai múltjáról tudtak, de erről az esetről nem. 

„A kérdése egy 15 éve meghalt ember 30 éve történt tettéről szól. Greg Stevens nem a magyar céggel, hanem a londoni Grundy Productions-szal ált szerződésben, hogy ellássa az vezető írói feladatokat, mivel egy nemzetközileg elismert, tapasztalt televíziós író volt” – írta Kalamár Tamás. A Media1 megjegyzi: Stevens LinkedIn oldalán munkahelyként most a magyarországi székhelyű, Magyar Grundy UFA Kft. szerepel. Az RTL vezetősége sem kapott tájékoztatást Greg Stevens múltjáról, Kalamár válasza szerint „az RTL-nek egyébként sem volt beleszólása sem a tartalomba, sem a szereposztásba, sem a munkatársak kiválasztásába”.

A producer azt írta, sajnálatos, hogy a forgatókönyvíró múltjának volt egy nem ismert sötét foltja, de ők profinak ismerték meg, és nem adott okot arra, hogy rossz érzésük legyen vele kapcsolatban. Kalamár azt is mondta, nem tud arról, hogy a Barátok köztben lett volna bármilyen visszaélés.

 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.

„Bős–Nagymaros Panama csatorna” - így tiltakoztak a vízlépcső és a rendszer ellen 1988-ban

A Mű a rendszer jelképe lett. Aki az építkezés ellen tiltakozott, a rendszer ellen lépett fel – aki azt támogatta, a fennálló rendszert védte. Akkor a Fidesz is a környezetpusztító nagymarosi építkezés leállítását követelte. És most? Szerzőnk aktivistaként vett részt a bős–nagymarosi vízlépcső elleni tiltakozás­sorozatban. Írásában saját élményei alapján idézi fel az akkor történteket.