Meghalt Wachsler Tamás, a Fidesz korábbi képviselője

  • narancs.hu
  • 2025. március 26.

Belpol

1988-ban lépett be a pártba, 1994-ben indult Orbán Viktorral szemben az elnöki tisztségért, 2006-ban vonult vissza a politizálástól.

59 éves korában meghalt Wachsler Tamás építészmérnök, a Fidesz volt országgyűlési képviselője, a Honvédelmi Minisztérium volt közigazgatási államtitkára, a Steindl Imre Program Nonprofit Zrt. vezérigazgatója – közölte az MTI.

Wachsler Tamás 1965-ben született Miskolcon, négygyermekes családban. A Pannonhalmi Bencés Gimnáziumban érettségizett, a Budapesti Műszaki Egyetem Építészmérnöki Karán szerzett diplomát, és 1988 áprilisában az elsők között lépett be a Fiatal Demokraták Szövetségébe. 1989 augusztusában részt vett a prágai Vencel téri antikommunista tüntetésen, és nyolc napig éhségsztrájkolt Budapesten Csehszlovákia nagykövetsége előtt, tiltakozva a tüntetés elleni hatósági fellépés miatt. A rendszerváltás után a Fidesz Borsod-Abaúj-Zemplén megyei területi listájáról került be az Országgyűlésbe, ahol a honvédelmi bizottság és a nemzetbiztonsági bizottság tagja, majd utóbbinak elnöke lett. Az első Orbán-kormány ciklusának első felében a Honvédelmi Minisztérium közigazgatási államtitkáraként dolgozott. 2006-ban vonult vissza végleg a politikától, építészmérnökként dolgozott tovább.

2017-től a Steindl Imre Program Nonprofit Zrt. vezérigazgatójaként irányította a Kossuth tér, majd az Országház környezetének építészeti megújítását. Ő felelt a Kossuth téri Igazságügyi Palota és Agrárminisztérium épületeinek folyamatban lévő felújításáért is.

 

A Telex emlékeztet, hogy Wachsler Tamás volt az utolsó fideszes politikus, aki elindult Orbán Viktorral szemben az elnöki posztért a párt tisztújításán. Ez 1994-ben történt. Utóbb Wachsler azt nyilatkozta, hogy ez a lépése naivitás volt. A későbbi miniszterelnök kétharmados győzelmet aratott, és attól kezdve amikor elindult a pártelnöki tisztségért Orbán, sosem akadt kihívója. 

A címlapkép 2019-ben készült Wachsler Tamásról, a Steindl Imre-program vezetőjéről Budapesten, a Szabad György Irodaház sajtóbejárásán. Fotó: MTI/Balogh Zoltán

 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.