Mégis Kovács Gergely és Döme Zsuzsanna maradnak a Kutyapárt társelnökei

  • narancs.hu
  • 2024. március 12.

Belpol

És a párt rendkívüli ülésén megszavazták Kovács indulását a XII. kerületi előválasztáson is.

A Kétfarkú Kutya Párt rendkívüli taggyűlése ma megerősítette társelnöki pozíciójában Kovács Gergelyt és Döme Zsuzsanna Suzit 54 igen, 1 nem szavazattal és 1 tartózkodással"

– közölte Terdik Roland, az MKKP kommunikációs vezetője hétfőn késő este.

Azért volt minderre szükség, mert a társelnökök vasárnap este lemondtak. Miután az MKKP tagságának szombati szavazásán nem kapott többséget, hogy Kovács részt vegyen a XII. kerületi ellenzéki előválasztásban. Azon a szavazáson 18-an szavaztak igennel, 18-an nemmel, 9-en pedig tartózkodtak.

Kovács és Döme lemondása alaposan meglepett mindenkit, így a párt igyekezett mindent visszacsinálni. Ezért tartottak hétfőn rendkívüli taggyűlést

Nagy Dávid pártigazgató szerint minderre azért volt szükség, mert fordulóponthoz érkezett az MKKP. Azt nyilatkozta, hogy az MKKP-nak vége lesz, ha ezen az esti szavazáson nem mutat egységet. Szerinte

"a társelnökök lemondása olyan pont, aminél rendet kell csinálni, különben a túldemokratizálódás felőrli a pártot".

Nagy emiatt arra kérte a máshogy gondolkodó párttagokat, hogy el se menjenek az este szavazni, e-mailjében többek között azt írta, hogy

aki B tervvel érkezne a szavazásra, az ne jöjjön". De az se, "aki szerint Kovács és Döme nélkül neki lehet menni a következő 3 hónapnak".

Ezen előzmények után került sor a társelnökök megerősítése 54 igen, 1 nem szavazattal és 1 tartózkodással. (A társelnökök természetesen nem szavaztak.) És szintén támogatta a tagság Kovács Gergely indulását a XII. kerületi polgármesterjelölti előválasztáson 53 igen, 4 nem szavazattal és 0 tartózkodással.

A társelnökök így a lemondás után mégis maradnak társelnökök. Távozik ugyanakkor a pártból Gráf Tamás országos hálózatfejlesztő. Azt írta, hogy "a tagság a társelnökök felmondásával kapcsolatos zsarolásnak köszönhetően megszavazta, hogy a XII. kerületben koordináltan induljunk a DK-val. Én ehhez nem tudom adni a nevemet, ez nem az a Kutyapárt, amiért itt vagyok."

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.

Rokonidők

Cèdric Klapisch filmjei, legyenek bár kevésbé (Párizs; Tánc az élet) vagy nagyon könnyedek (Lakótársat keresünk és folytatásai), mindig diszkréten szórakoztatók. Ez a felszínes kellemesség árad ebből a távoli rokonok váratlan öröksége köré szerveződő filmből is.

Metrón Debrecenbe

A kiadó az utószóban is rögzíti, Térey szerette volna egy kötetben megjelentetni a Papp Andrással közösen írt Kazamatákat (2006), az Asztalizenét (2007) és a Jeremiás, avagy az Isten hidegét (2008). A kötet címe Magyar trilógia lett volna, utalva arra, hogy a szerző a múlt, jelen, jövő tengely mentén összetartozónak érezte ezeket a drámákat, első drámaíró korszakának műveit. 

Pénzeső veri

  • SzSz

„Az ajtók fontosak” – hangzik el a film ars poeticája valahol a harmincadik perc környékén, majd rögtön egyéb, programadó idézetek következnek: néha a játék (azaz színészkedés) mutatja meg igazán, kik vagyunk; a telefonok bármikor beszarhatnak, és mindig legyen nálad GPS.

Az elfogadás

Az ember nem a haláltól fél, inkább a szenvedéstől; nem az élet végességétől, hanem az emberi minőség (képességek és készségek, de leginkább az öntudat) leépülésétől. Nincs annál sokkolóbb, nehezebben feldolgozható élmény, mint amikor az ember azt az ént, éntudatot veszíti el, amellyel korábban azonosult.