Megúszhatja K.Endre, hogy az egyik áldozattal akarta tisztára mosdatni magát

  • narancs.hu
  • 2024. március 11.

Belpol

A hamis tanúzás felbújtásának előkészülete nem büntethető.

A bicskei gyermekotthon áldozatainak egykori ügyvédje, Gál András arról beszélt az RTL Híradónak, hogy megúszhatja a kegyelmet kapó K. Endre, aki hamis tanúzásra szerette volna rávenni az egyik áldozatot. Mint mondta, „ennek a büntetőjogi minősítése, amit K. Endre most az utóbbi napokban csinált, ez az öngól”, de sokkal többre azonban nem számít a rendőrségi nyomozástól.

„Szerintem semmilyen következménye nem tud lenni. Hiszen ez egy hamis tanúzásra felbujtásnak az előkészülete körülbelül. És az előkészület ebben a bűncselekményfajtában nem büntethető”

– mondta. Bűncselekményről Gál András szerint akkor lehetne beszélni, ha a felvételeket egy perújrafelvételben is használnák. Az ügyvéd szerint ráadásul ennek nincs is értelme. „Egyetlen egy tanúnak a másmilyen vallomása miatt nem hiszem, hogy egy perújításban felülmérlegelné a bíróság a korábbi ítéletet” – mondta Gál András.

Ahogyan arról lapunk is beszámolt, amelyben Házon Kívül stábja rejtett kamerákkal rögzítette, ahogy K. Endre a múlt héten újra a vallomása megváltoztatására próbálta rávenni az egyik bicskei áldozatot

K. Endre budapesti parkban találkozott az egyik bicskei áldozattal a múlt héten. Azzal a fiúval, aki egyike volt azoknak, akiket még 2016-ban megpróbált rávenni arra, hogy változtassák meg Vásárhelyi Jánosról, a gyermekotthon vád alá helyezett igazgatójáról tett vallomását. A találkozót az RTL Házon Kívül című műsora rejtett kamerákkal rögzítette. Ez a találkozó már a második volt. Egy héttel korábban is találkoztak. 

A találkozásokat K. Endre kezdeményezte. A fiút a hajléktalanszállón élő édesanyján keresztül találta meg. Ezúttal is azért kereste meg, hogy a vallomása megváltoztatására vegye rá. Az első találkozó során videókon mondatta el a fiúval, hogy ő, K. Endre nem is akarta nyolc éve megváltoztattatni az általa elmondottakat. 

Az ügyben a rendőrség nyomozást rendelt el

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyos valóságot arról, hogy nem, a nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésen.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.

Ozmózisok

Nádas Péter e hosszú, több mint négyszáz oldalas memoárját Mészöly Miklós, Polcz Alaine és Esterházy Péter köré fűzi föl. Könyvének témája négyük viszonya, vonzásaik és választásaik, személyiségük szerkezetének összeillő és egymáshoz nem illeszkedő elemei. És a háttérben természetesen ott van a korszak, a lassú hetvenes–nyolcvanas évek a kádári provinciában.

Mozaikkockák

A hazai neoavantgárd egyik meghatározó alakjaként Erdély Miklós (1928–1986) a sok műfajban alkotó, polihisztor művészek közé tartozott.

Abúzus, család

  • Balogh Magdolna

Egyéni hangú, markáns képviselője Ivana Dobrakovová a szlovák kritika által expat-prózaként emlegetett prózai iránynak. Ezzel az angol „expatriate”, azaz tartósan vagy ideiglenesen külföldön élő szóból eredő kifejezéssel azokra a művekre utalnak, amelyek a rendszerváltozás adta lehetőségekkel élve külföldön szerencsét próbáló fiatalok problémáiról beszélnek.