Mészáros Lőrinc a Kúria ítéletéből tudta meg, hogy közszereplő

  • narancs.hu
  • 2021. január 22.

Belpol

Hogy mik vannak?!

2019 közepén jelent meg az a cikk a Válasz Online-on, amely az egykori Heti Válasz archívumának sorsával foglalkozott. Az írás arról számolt be, hogyan igyekeztek megszerezni a volt kiadójuk helyébe lépő felszámoló által kiírt pályázaton az újság archívumát a hetilap egykori munkatársai, akik lapjuk megszüntetése után létrehozták a Válasz Online-t. Ám e törekvésükben két vetélytársuk is akadt.

A lap kiderítette, hogy a pályázó magánszemélyek (véletlenül) Mészáros Lőrinc érdekeltségeihez köthetőek, így ezt követően Mészáros embereiként emlegették őket. Mészáros Lőrinc ezt olyannyira sérelmezte, hogy bírósághoz fordult, mondván semmi köze az ügyhöz, abba csak a sajtó keverte bele. A Fővárosi Ítélőtábla azonban kimondta, hogy „a versengő pályázatok nem egyéni üzleti döntések voltak, hanem annak hátterében a felperes érdekköre áll”.

Mészáros ezt ugyan nem hagyta annyiban: felülvizsgálati kérelmet adott be. Ennek eredményeképp pedig a most meghozott kúriai ítéletről a Válasz Online adott hírt. A Kúria ítélete ezúttal amely jóval többet mond ki annál, minthogy a konkrét ügyben kinek van igaza. A Kúria hatályban tartotta a Fővárosi Ítélőtábla döntését, ám  (nem) mellesleg azt is kimondta, hogy Mészáros Lőrinc márpedig közszereplőnek minősül. Ezt mint ismert, Mészáros Lőrinc az utóbbi időben hevesen cáfolni szokta, ám most a Kúria a következő mondatokat fogalmazta meg:

gazdasági tevékenysége kapcsán a felperes közszereplőnek minősül. Vagyis a gazdasági életben betöltött szerepét illetően a személyével kapcsolatban a véleménynyilvánítás lehetőségei az átlagosnál jóval tágabbak.

Az ítélettől függetlenül Heti Válasz archívum Mészáros-közelben maradt.

(Válasz Online)

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.