Mészáros Lőrinc a Kúria ítéletéből tudta meg, hogy közszereplő

  • narancs.hu
  • 2021. január 22.

Belpol

Hogy mik vannak?!

2019 közepén jelent meg az a cikk a Válasz Online-on, amely az egykori Heti Válasz archívumának sorsával foglalkozott. Az írás arról számolt be, hogyan igyekeztek megszerezni a volt kiadójuk helyébe lépő felszámoló által kiírt pályázaton az újság archívumát a hetilap egykori munkatársai, akik lapjuk megszüntetése után létrehozták a Válasz Online-t. Ám e törekvésükben két vetélytársuk is akadt.

A lap kiderítette, hogy a pályázó magánszemélyek (véletlenül) Mészáros Lőrinc érdekeltségeihez köthetőek, így ezt követően Mészáros embereiként emlegették őket. Mészáros Lőrinc ezt olyannyira sérelmezte, hogy bírósághoz fordult, mondván semmi köze az ügyhöz, abba csak a sajtó keverte bele. A Fővárosi Ítélőtábla azonban kimondta, hogy „a versengő pályázatok nem egyéni üzleti döntések voltak, hanem annak hátterében a felperes érdekköre áll”.

Mészáros ezt ugyan nem hagyta annyiban: felülvizsgálati kérelmet adott be. Ennek eredményeképp pedig a most meghozott kúriai ítéletről a Válasz Online adott hírt. A Kúria ítélete ezúttal amely jóval többet mond ki annál, minthogy a konkrét ügyben kinek van igaza. A Kúria hatályban tartotta a Fővárosi Ítélőtábla döntését, ám  (nem) mellesleg azt is kimondta, hogy Mészáros Lőrinc márpedig közszereplőnek minősül. Ezt mint ismert, Mészáros Lőrinc az utóbbi időben hevesen cáfolni szokta, ám most a Kúria a következő mondatokat fogalmazta meg:

gazdasági tevékenysége kapcsán a felperes közszereplőnek minősül. Vagyis a gazdasági életben betöltött szerepét illetően a személyével kapcsolatban a véleménynyilvánítás lehetőségei az átlagosnál jóval tágabbak.

Az ítélettől függetlenül Heti Válasz archívum Mészáros-közelben maradt.

(Válasz Online)

Figyelmébe ajánljuk

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.

Komfortos magány

  • Pálos György

A szerző az első regényével szinte az ismeretlenségből robbant be 2000-ben az irodalmi közéletbe, majd 2016-ban újra kiadták a művét. Számos kritika ekkor már sikerregényként emlegette, egyes kritikusok az évszázad regényének kiáltották ki, noha sem a szüzséje, sem az írásmódja nem predesztinálták a művet a sikerre.