Navracsics azt állítja: közel vagyunk a megegyezéshez Brüsszellel

  • narancs.hu
  • 2022. július 14.

Belpol

A miniszter az Európai Ügyészséghez való csatlakozás lehetőségéről is beszélt.

Navracsics Tibor területfejlesztésért és az uniós források felhasználásáért felelős miniszter a Mandineknek adott interjút. Ebben többek között arról beszélt , hogy „technikai szinten” nagyon közel vannak a megegyezéshez a helyreállítási alapról Brüsszellel.

"Arra várunk, hogy Brüsszel visszaigazolja a megoldási javaslatainkat a kifogásolt kérdésekben. Bízom benne, hogy ez hamar megtörténik, és akkor érdemben előre tudunk lépni. Már a kezdetekkor úgy álltam hozzá a tárgyalásokhoz, hogy nem jó, ha csak az egyik fél igaza győzedelmeskedik. A kom­p­romisszum akkor működik, ha mind a két fél enged valamennyire, amiből aztán egy közös jó születik. A kompromisszum akkor működik, ha mind a két fél enged valamennyire" – mondta Navracsics.

Elmondása szerint a kormányülésen egyebek mellett a Európai Ügyészséghez való csatlakozás is előkerült. Azt mondta,

önmagában az, hogy Magyarország eddig nem csatlakozott az intézményhez, nem jelenti azt, hogy kizárjuk ennek a lehetőségét.

Bár kiemelte, az Európai Bizottságnak benyújtott javaslataok alapján nem szükséges a csatlakozás.

Navracsics egyebek mellett az is hangsúlyozta, hogy nem eljátssza "a mérsékelt politikust", hanem ő ilyen ember. "Amikor Orbán Viktor felkért a feladatra, valószínűleg ő sem azt gondolta, hogy ez majd egy jó szerep lesz a kormányban, hanem hogy a Navracsics ilyen típusú ember, és mivel van kapcsolatrendszere Brüsszelben, talán jobban meg tudja oldani ezt a feladatot. Tény, és ezt már többször kifejtettem, mindig is sokkal árnyaltabb kommunikációt tartottam szükségesnek az Európai Unióval."

Sokszor szóvá teszik, hogy úgy viselkedünk, mintha nem EU-s, hanem egy unión kívüli tagállam lennénk, amely néha ellenséges tényezőként kezeli az Európai Uniót. Pedig valójában mi vagyunk az Európai Unió" – mondta.

Pedig a miniszter szerint a magyar kormány brüsszeli megítélése egy tízes skálán ötös.

(Mandiner)

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.