Nem tervezik lezárni a Párisi udvar passzázsait, állítja a tulajdonos

  • narancs.hu
  • 2017. április 27.

Belpol

A luxusszálloda jövőre nyílna meg, de a passzázsok nem kerülnek magánkézbe.

Máris reagált a csütörtöki Magyar Narancsban megjelent cikkre a Párisi udvar tulajdonosa, állítja, hogy a passzázsokat nem zárják le, „a szálloda és a vendéglátóipari egységek megközelíthetőségének érdekében sem”.

A cég azt is állítja, hogy az átjárók nem kerülnek magántulajdonba, valamint visszautasítják a „jordán ház” megnevezést is. A Párizs Property Kft. közleményéről az Index számolt be.

Most kell még jól megnézni

Most kell még jól megnézni

Fotó: Róka László/MTI

Szerdán írt arról a magyarnarancs.hu, hogy a Rogán Antal vezette V. kerületi önkormányzat 2014-ben adta el a Ferenciek tere 10. szám alatt álló Párisi udvar műemlék épületet 2,1 milliárd forintért. A befektetők ötcsillagos luxusszállodát álmodtak a Ferenciek terére. A  luxusszálloda létesítését a kormány annyira fontosnak találta, hogy kiemelt beruházássá minősítette, az Eximbank pedig személyre szabott, 22 millió eurós (6,85 milliárd forint) hitelt adott a befektetőknek.

A Rogán-féle önkormányzat úgy adta el a Párisi udvar épületét az arab befektetőknek, hogy a Párisi udvar, a két átjáró, a Párisi passzázs és a Kígyó passzázs közcélú használatáról nincs szó a szerződésben, azaz azok az épülettel együtt a befektetők birtokába kerültek. Ennek korrigálására 2015 októberében egy újabb megállapodást kötött az V. kerületi önkormányzat a Párizs Propertyvel. Ennek értelmében a beruházó a Párisi udvart és passzázst közterület céljára átengedi, azaz továbbra is bárki számára használható lesz. A bárki által használhatóság azonban csak megkötésekkel együtt érvényes: a szálloda tulajdonosa a területet este 12 órán át zárva tarthatja, az átjárás azonban bármikor tovább korlátozható vagy kizárható, ráadásul a birtokunkba került szerződések alapján arra is lehetőség nyílik, hogy Budapest legszebb passzázsa magántulajdonba kerüljön.

Minderről bővebben a Magyar Narancs e heti számában olvashat.

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."