Orbán Ráhel is felkerült az 50 legbefolyásosabb magyar nő Forbes-listájára

  • narancs.hu
  • 2018. április 4.

Belpol

A közéleti szekció 4. helyét foglalja el, édesanyja, Lévai Anikó töretlenül az első.

A magyar Forbes negyedszer készítette el a legbefolyásosabb magyar nők listáját. Az 50 fős listából 20-at az üzleti élet szereplői adnak, 10-10 nő pedig a közélet, a kultúra és a média terepén dolgozik.

A rangsoroláskor figyelembe vették például azt, hogy „mekkora büdzséért és létszámért felel az adott vezető, vagy milyen értéket képvisel a szakértelme a piacon, és fontos volt, hogy az elmúlt egy évben a korábbiakhoz képest hogyan változott mindez, milyen eredményeket ért el, merre ível a karrierje vagy az általa vezetett cég, intézmény pályája. Utóbbinak köze lehet ahhoz is, hogy a vezető mennyire ápol jó kapcsolatokat a piac és az ország más befolyásos vezetőivel, milyen lobbierővel bír akár kormányzati körökben és nemzetközi szinten.”

Emellett beleszámított még az adott személyt övező felhajtás is, illetve, hogy „vállal-e közéleti szerepet, vállal-e kockázatot és pluszmunkát azért, hogy a környezetét is fejlessze, kiáll-e fontos társadalmi ügyekért, akár a cége nevében”. Az adatok jelentős részét egy speciális kutatás biztosította, emellett háttérbeszélgetések és informátorok segítettek, végül a Forbes szerkesztősége szavazással döntött.

Az üzleti fronton első maradt Dávid Ilona, a MÁV elnök-vezérigazgatója, a kultúrában ismét Havas Ágnes, a Filmalap vezérigazgatója, a médiában pedig újfent Vidus Gabriella, az RTL Magyarország vezérigazgatója szerepel az első helyen. A közéleti szekciót továbbra is Lévai Anikó, Orbán Viktor felesége vezeti, a lap informátorai „olyan esetekről is beszámoltak, amikor kifejezetten ő mozgatta a szálakat”. A negyedik helyre pedig felkerült Orbán Ráhel, a miniszterelnök lánya is.

 

 

 

 

 

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."