Orbán Viktor: El kell foglalnunk Brüsszelt

  • narancs.hu
  • 2024. március 15.

Belpol

A miniszterelnök ünnepi beszéde céltudatos magyarokról és világtalan nyugati emberekről szólt. Nemcsak a nem-fideszeseket, hanem Európát is megfenyegette. Fotóriportban mutatjuk be az állami díszünnepséget.

A Budapesti Operettszínház tagjai és az SZFE diákjai is énekelték a Himnuszt a március tizenötödikei állami díszünnepségen a fővárosi Múzeumkertben. 

Orbán Viktor miniszterelnök azzal kezdte beszédét a Telex helyszíni beszámolója szerint, hogy felsorolta az 1848-as forradalom fő eseményeit, és azt mondta, az nem romboló, hanem építő, nem tagadó, hanem alkotó folyamat volt. Úgy tartja, tévedés, amit a nyugati világ hirdet, miszerint az emberi élet legfontosabb kérdése, milyen világot hagyunk a gyerekeinkre, mert szerinte inkább az számít, milyen gyerekeket hagyunk a világra. 

A kormányfő úgy fogalmazott, „mi tudjuk, hogy a létezés magyar minősége az emberi élet különleges, semmihez sem fogható, magasrendű formája, a legnagyobb dolog, ami megtörténhet velünk, hogy magyarnak születünk”, továbbá „nálunk a szabadság nem öröm vagy szenvedés, a magyar nem tartja magát szabadnak csak mert nem éhes, vagy mert nem gyötri lelki nyavalya. Bennünket nem tesz szabaddá, ha mindenki azt teszi, amihez kedve van”, és „nekünk a szabadság az, ha olyan hazát építhetünk magunknak, ahol nincs a fejünk felett háziúr”. Bezzeg a nyugati világban emberek milliói élnek úgy, mint aki a semmiből jön és a semmibe tart, „ezért nincsenek, és meggyőződésük szerint nem is kell tekintettel lenni senkire és semmire. Háborúkat robbantanak ki, világokat rombolnak, országhatárokat rajzolnak át, és sáska módjára legelnek le minket.”

 
Fotó: Palágyi Barbara
 

 Orbán Viktor kitért arra, hogy a nyugati világban az emberek azt képzelik, ők döntik el, hogy fiúk vagy lányok lesznek, a haza pedig csak működési terület, a magyarok ezzel szemben nem így gondolják. Az európai, és benne a magyar baloldal követ tör, múlttól és jövőtől megfosztott, önmagáért való robotban, miközben „mi katedrálist építünk”. Szerinte ma Európa népei Brüsszeltől féltik a szabadságukat, úgy, ahogyan Petőfiék idejében, a brüsszeliek „be akarnak minket préselni egy háborúba, migránsokat akarnak a nyakunkba sózni, és át akarják nevelni a gyerekeinket” – ő azonban ezt nem fogja hagyni: „mi vagyunk a homok a gépezetben, a tüske a köröm alatt, mi vagyunk azok, akibe beletörik a bicska, a fejsze”. 

 
Fotó: Palágyi Barbara
 

 Más hatalmak már rájöhettek, hogy mindenki azzal jár jól, ha békén hagy minket, és a kiegyezés idején látszott, ha megkapjuk a tiszteletet, mi is megadjuk másoknak, és békés, virágzó korszakot teremtünk. Brüsszel azonban nem látja be ezt, ezért tehát „ha meg akarjuk őrizni Magyarország szabadságát és szuverenitását, nincs más választásunk, mint hogy el kell foglalnunk Brüsszelt”, nem szabad megállnunk Scwechatnál, mint 1848-ban, és „mi magunk fogjuk megcsinálni a változást az Európai Unióban.”

 
Fotó: Palágyi Barbara
 

 Orbán Viktor abban bízik, ebben a munkában nem lesz egyedül, mert „a szlovákok lábra kaptak, a csehek ébredeznek, a olaszok ébredeznek, a hollandok már talpon, és fellázadtak az amerikaiak is.” Meg lehet nyitni a nyugati nemzetek nagy korszakát, amelyben mindenki megtalálhatja a maga számítását, „kivéve azokat, akik kiírták magukat a történelemből, akik megszegték a nemzet szolgálatára tett esküjüket, hátba támadták a hazájukat, akik aknamunkát végeznek Brüsszelben”.

 
Fotó: Palágyi Barbara
 

 A miniszterelnöki beszéd közben a Nemzeti Múzeum közelében egy ház ablakában kifüggesztettek egy molinót, amellyel a kormányfőnek üzentek, Szabó Bálint pedig a takarodót fújta egy trombitán.

A Tanítanék és a Szikra Mozgalom aktivistái alufóliaszerű, fényvisszaverő anyaggal bebont kartonokat vittek be a rendezvényre. A Valton Security egyik vezetője nem akarta így átengedni őket az ellenőrző poszton, de végül bejutottak. Az aktivisták feltartották a tömeg közepén a tükröket, amelyeket a körülöttük állók magyar zászlókkal próbáltak eltakarni. Akadt, aki megpróbálta kiütni az egyik aktivista kezéből a tükröt, mások szemrehányással illették a tiltakozókat, Gyurcsány Ferencet, Haynaut, Sorost emlegették.

 
Fotó: Palágyi Barbara
 

 A Momentum egy kisteherautóra felrakott plakátot vitt Budapest belvárosába, amelyen azt a kérdést tette fel, a miniszterelnöknek címezve, hogy ki a valódi felelős a pedofilbotrányban.

 
Fotó: Palágyi Barbara
 

 A címlapképen Orbán Viktor miniszterelnök beszédet mond az 1848/49-es forradalom és szabadságharc 176. évfordulója alkalmából tartott állami díszünnepségen a Múzeumkertben 2024. március 15-én. Fotó: MTI/Máthé Zoltán

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.