Orbán Viktor elindult Tusnádfürdőre

  • narancs.hu
  • 2022. július 21.

Belpol

Oda, ahol évek óta mindig bejelent valami nagyon fontosat.

Orbán Viktor szűkszavú posztban tudatta a világgal, hogy elindult Tusnádfürdőre.

A miniszterelnök a Facebook-oldalán mindössze annyit írt a megosztott képe mellé, hogy "Irány Tusnád!"

A minden évben Tusnádfürdőn megrendezett, becsületes nevén Bálványosi Nyári Szabadegyetem és Diáktábor, becenevén csak Tusványos, fontos helyszín a magyar miniszterelnök életében. Tusványosi beszédeiben rendszerint nagyon fontos dolgokat jelent be.

2014-ben például ott beszélt először az illiberális demokráciáról, amiről azt mondta, hogy itt az ideje, hogy elfelejtsük a rendszerváltást, és a 2008-as gazdasági válságot tekintsük nulla kilométerkőnek, az pedig a nyugati demokráciák végét jelenti, nem mást. Akkor azt írtuk: "Magyarul Orbán végre kimondta Tusnádfürdőn, amit mindenki tud, csak az emberek egy jelentős csoportja eddig nem merte bevallani még önmagának sem, azt tudniillik, hogy a legfontosabb célja megszabadulni a nyűgös demokráciától. Természetesen ebbéli célja elérését rettenetes ellenségek akadályozzák, egyfelől maga a Nyugat, másfelől a Nyugat csecsén lógó, a pénzéből (vö. Norvég Alap) piszkos aknamunkát kifejtő civilek, vagyis álcivilek, alkalmasint diverzánsok."

Vagy ott van a 2018-as beszéde, amikor Orbán bírálta az EU-t, a menekültekkel riogatott, a keresztény értékrendről papolt. És ott jelentette ki azt is, hogy nagy terveket sző, 2030-ig tervez, addig pedig nem csak Magyarországot virágoztatja fel, hanem a Kárpát-medence egészét, sőt újrapozicionálja az ország és a térség Európán belüli helyzetét.

Orbán akkor egyfajta útmutatásként a jövőre nézve, öt tézist osztott meg a nagyérdeművel, miszerint:

  • mindenkinek joga van megvédeni a keresztény kultúrát és elutasítani a multikulturalizmust,
  • meg kell védeni a családot,m
  • indenkinek joga van megvédeni a kulcságazatokat,
  • ahogy joga van megvédeni a határait és elutasítani a bevándorlókat,
  • és minden országnak joga van ragaszkodni az egy nemzet, egy szavazat elvéhez.

2019-ben pedig Orbán a saját politikai szisztémáját elemezve második rendszerváltásról beszélt Tusnádfürdőn, azt mondta, hogy 2006 és 2010 között erre készültek, majd a kétharmados győzelem után lépésről lépésre építették ki az új rendszert, miközben fenn kellett tartaniuk a tömegtámogatást.

Azt is elmagyarázta, hogy szerinte mi a NER értelme. Szerinte ő merte kimondani először, hogy a liberális internacionálé útjáról le lehet térni.

Idén sem maradunk Orbán-beszéd nélkül, a miniszterelnök szombaton fogja megosztani gondolatait a nagyérdeművel.

Maradjanak velünk!


Mi a Magyar Narancsnál nem mondunk le az igazságról, nem mondunk le a tájékozódásról és a tájékoztatás jogáról. Nem mondunk le a szórakoztatásról és a szórakozásról sem. A szeretet helyét nem engedjük át a gyűlöletnek – a Narancs ezután is a jó emberek lapja lesz. Mi pedig még többet fogunk dolgozni azért, hogy ne vesszen el végleg a magyar igazság. S közben még szórakozzunk is egy kicsit.

Ön se mondjon le ezekről! Ne mondjon le a Magyar Narancsról!

Vásárolja, olvassa, terjessze, támogassa a lapot!

Figyelmébe ajánljuk

Mint a moziban

Fene se gondolta volna néhány hete, hogy az egyik központi kérdésünk idén januárban az lesz, hogy melyik magyar filmet hány százezren látták a mozikban. Dúl a számháború, ki ide, ki oda sorol ilyen-olyan mozgóképeket, de hogy a magyar film nyer-e a végén, az erősen kérdéses továbbra is.

Talaj

Thomas érzékeny kisfiú, nem kamaszodik még, mint az első szőrszálak megjelenésére türelmetlenül várakozó bátyjai. Velük nem akar játszani, inkább az udvaron egy ki tudja, eredetileg milyen célt szolgáló ládában keres menedéket, s annak résein át figyeli a felnőtteket, szülei élénk társasági életét, vagy kedvenc képregényét lapozgatván a szintén még gyerek (bár történetesen lány) főszereplő helyébe képzeli magát, és sötét ügyekben mesterkedő bűnözőkkel küzd meg.

Felszentelt anyagpazarlás

Ha a művészet halhatatlan, halandó-e a művész? Tóth László (fiktív) magyar építész szerint láthatóan nem. Elüldözhetik itthonról a zsidósága miatt, és megmaradt szabadságát is elvehetik az új hazában, elszakíthatják a feleségétől, eltörhetik az orrát, ő akkor sem inog meg. Hiszen tudja, hogyha őt talán igen, az épületeit nincs olyan vihar, mely megtépázhatná.

Zöld és fekete

A többszörös hozzáférhetetlenség határozza meg Nanna Frank Møller és Zlatko Pranjić frusztráló dokumentumfilmjét. Első ránézésre a téma filmes-antropológiai eszközökkel könnyedén megragadhatónak tetszik. Zenica egy Szarajevótól nem messze lévő kisebbecske város, amelynek határában a világ egyik legnagyobb acélgyárának, az ArcelorMittalnak a kokszolóüzeme terpeszkedik.

Törvénytelen gyermekek

Otylia már várandós, amikor vőlegénye az esküvő előtt elhagyja, így lánya, Rozela házasságon kívül születik. Később Rozela is egyedül neveli majd saját gyermekeit. A három nővér, Gerta, Truda és Ilda egy észak-lengyelországi, kasubföldi faluban élnek anyjukkal, az asszony által épített házban.

Átverés, csalás, plágium

Az utazó kiállítást először 2020-ban Brüsszelben, az Európai Történelem Házában rendezték meg; a magyarországi az anyag harmadik, aktualizált állomása. Az eredetileg Fake or Real címen bemutatott kiállítás arra vállalkozik, hogy „féligazságok és puszta kitalációk útvesztőjében” megmutassa, feltárja a tényeket, az igazságot, amihez „követni kell a fonalat a labirintus közepéig”. A kiállítás installálása is követi a labirintuseffektust, de logikusan és érthetően.

Kire ütött ez a gyerek?

Az 1907-ben született dráma eredetiben a The Playboy of the Western World címet viseli. A magyar fordításokhoz több címváltozat is született: Ungvári Tamás A nyugati világ bajnokának, Nádasdy Ádám A Nyugat hősének fordította, a Miskolci Nemzeti Színházban pedig Hamvai Kornél átültetésében A Nyugat császáraként játsszák.