Oroszországban műtötték meg Kovács Béla agyát

  • narancs.hu
  • 2021. november 18.

Belpol

A kémkedéssel vádolt, jogerős ítéletére váró politikus már lábadozott, de Moszkvában elkapta a koronavírust.

A Jobbik korábbi európai parlamenti képviselője a jogerős ítéletére vár.

A Fővárosi Ítélőtábla idén június 23-án bűnösnek mondta ki, az ítélet szerint előkészületeket tett arra, hogy Oroszországnak kémkedjen az Unióban. Emellett költségvetési csalásért és hamis magánokirat felhasználásáért is elmarasztalták. Két év, végrehajtásában öt évre felfüggesztett börtönbüntetésre ítélték, fellebbezett, ügyében tehát a Kúria dönt, amely már tárgyalja az ügyet.

Most Kovács azzal hívta fel a Magyar Nemzetet, hogy pontosítsa a lapban megjelent értesülést. Az újság ugyanis azt írta, hogy Kovács Béla Oroszországban tartózkodik családostul, és szívproblémák miatt műtötték. A politikus azt mondta, tavaly decemberben is rosszul érezte magát, kórházba került, még itthon, de azt mondták neki, a koronavírus-járvány miatt most nem tudják megműteni. Nem a szívével volt beteg, hanem több kisebb agyvérzés érte, „köszönhetően az akkori politikai akaratnak, hogy takarítsanak el már végre a térképről” – fogalmazott a képviselő. Szerinte az elmúlt hét év, a politikai és médianyomás idézte elő a betegségét. Azt mondta, tájékozódott, hol lehet megműteni, és  végül egy amerikai és oroszországi intézmény közül az utóbbit választotta. A Magyar Nemzetnek nyilatkozva hozzátette, „gondolom, nem meglepő”.

A moszkvai orvosok úgy döntöttek, azonnal meg kell műteni, mert

Kovács Béla jobb oldala kezdett lebénulni.

A műtét lezajlott, két és fél deci alvadt vért távolítottak el a fejéből. Az interjúban végig ironizáló Kovács szerint olyan jól sikerült a beavatkozás, hogy több mindenre emlékszik, mint azelőtt, olyasmire is, amire nem kellene: „a fejem olyan, mintha kicserélték volna, az előzőt kicsavarták és a helyére raktak egy másikat. Valami fantasztikusan jól működik az agyam.”

Kovács már jött volna haza, csak közben elkapta a koronavírust, pedig már a harmadik védőoltást is felvette (mindhárom orosz vakcina volt). Nincsenek komoly tünetei, így napokon belül, a kontrollvizsgálat után indul haza. A felesége nincs vele, Pilisszentkereszten várja.

A lapnak ismét cáfolta, hogy kémkedett volna, arról is beszélt, hogy nem akar többé politikával foglalkozni. Most munkát keres, szóba került, hogy Üzbegisztánban, Kazahsztánban vagy Mongóliában helyezkedik el, illetve megvan a lehetősége arra, hogy Moszkvában, az egyetemen, ahol tanult, visszafogadják oktatónak. Kovács Béla  abban bízik, a Kúria igazságosan fog dönteni, és fel fogja menteni minden vád alól.

Kedves Olvasónk!

Elindult hírlevelünk, ha szeretné, hogy önnek is elküldjük heti ajánlónkat, kattintson ide a feliratkozásért!

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők! De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.