Az idei év első munkanapját sem nyitotta igazán erősen a magyar vasút: a Mávinform csütörtöki bejegyzései alapján igazán nehézkesen indult a kötöttpályás tömegközlekedés, hiszen már hajnalban összejött egy járműhiba miatt nem közlekedő járat, aztán pedig szépen jöttek is a hasonló nehézségek. Mutatjuk az eddigi mérleget:
- a Füzesabonyból 4:59-kor Miskolcra induló személyvonattal, ami járműhiba miatt nem közlekedett, az utasoknak meg kellett várni a következő vonatot
- a Szolnokról 5:43-kor a Keleti pályaudvarra induló G60-as vonat (3317) Nagykátától műszaki ok miatt S60-as vonatként (3627) közlekedett tovább.
- a Sárbogárdról 5:56-kor a Déli pályaudvarra induló G40-es vonat (4099) műszaki ok miatt csak Pusztaszabolcsig közlekedett.
- a Bukarestből Bécsbe tartó Dacia EuroCity (EC 346) jelentős késése miatt az eredeti szerelvénye csak a Keleti pályaudvarig közlekedett, onnan az utasok Railjettel vagy Bécsbe tartó EuroCityvel utazhatnak tovább.
- a Dombóvárról 6:13-kor Bajára induló személyvonat (38712) helyett járműhiba miatt pótlóbusz közlekedett.
- a Vácról 6:57-kor Veresegyházon át a Nyugati pályaudvarra elindult G71-es vonat (2537) ajtóhiba miatt Csörögön várakozott, emiatt Vác és Vácrátót között átmenetileg pótlóbuszok közlekedtek.
- biztosítóberendezési hiba miatt az esztergomi Z72-es vonatok átmenetileg csak Piliscsabáig közlekednek, és onnan is indulnak.
- csütörtökön a Déli pályaudvarról 9:00-kor Veszprémbe indult Citadella InterCity (IC 246) járműhiba miatt Székesfehérvártól várhatóan 50-60 perces késéssel közlekedik, Öskün és Hajmáskéren is megáll.
A MÁV egyébként még ezzel a teljesítménnyel is az európai vasúttársaságok középmezőnyében van, de a decemberben nyilvánosságra hozott vizsgálat így is kimondja, hogy a szolgáltatás nem megfelelő, és az egész ágazatban reformok szükségesek.