Rogán bizalmasa milliárdos gázbizniszre cseréli belvárosi tevékenységét

  • narancs.hu
  • 2019. november 22.

Belpol

Kertész Balázs ingatlanról gázra vált.

Visszahívta a Belváros-Lipótváros Vagyonkezelő Zrt. igazgatóságából az V. kerületi önkormányzat Kertész Balázs ügyvédet, akit Rogán Antal bizalmasaként ismert meg a nyilvánosság évekkel ezelőtt – írja a 24.hu. A tény a képviselő-testület november 8-i alakuló ülésének nemrég közzétett jegyzőkönyvéből derült ki.

Kertész 2010 óta volt vezető szerepet betöltő igazgatósági tag. A vagyonkezelő cég legfajsúlyosabb szereplőjeként távozik a kerületből. A jegyzőkönyv tanúsága szerint Kertész nem kap új pozíciót önkormányzati cégnél.

Kertész Balázs nevéhez nemcsak egy-egy hírhedt belvárosi ingatlanügy tapad, de épp azokban az években járt csúcsra a belvárosi ingatlanbotrány, majd került nyilvánosságra, mint jelenség, mikor a vagyonkezelő igazgatósági elnökeként működött.

A belvárosi mutyi legsötétebb szeglete: a szoci pénzember, Rogán bizalmasa és egy híres épület kalandja

Hosszú pereskedés után végre megszereztük Rogánék legrejtélyesebb ügyének dokumentumait

Ám úgy tűnik, Kertész a belvárosi önkormányzattól való távozása után a gázkereskedelemben vállal aktívabb szerepet. Ez annyiban nem meglepő, hogy ahogy azt tavaly épp a 24.hu már felfedezte, ebben a szektorban kezdett el terjeszkedni Rogán Antal jóbarátja.

A lap felidézi, hogy Kertész Monavis Energy Zrt. néven jegyzett be új céget, amelynek fő profilja a gázkereskedelem. De Kertész igazgatósági tag – Bártfai Bélával együtt, aki az állami vagyon kezeléséért felelős tárca nélküli miniszter, Bártfai-Mager Andrea férje – az ország biztonsági tartalékáról gondoskodó Magyar Szénhidrogénkészletező Szövetség (MSzKSz) évi 8 milliárd forint forgalmú cégében is, az Opal Szolgáltató Zrt.-ben.

Bártfai Béla személye ez esetben azért fontos, mert Kertész Balázs a cégadatbázis szerint az MSzKSz által tulajdonolt MMBF Földgáztározó Zrt.-ben lett igazgatósági tag 2019. szeptember 5-től. Ez a cég tulajdonolja a Szegeddel szomszédos algyői földgáztárolót, amely az ország szempontjából kulcsfontosságú, hisz' ha elakadna a földgázellátás Magyarországon, ezekből a tározókból biztosítják a gázigényt.

A lap szerint a kérdés az, hogy Kertész saját cége, a 2018-ban 3,3 milliós veszteséget produkáló Monavis Energy, amely gázkereskedéssel foglalkozik, kereskedik-e majd azzal a gázzal, ami a MMBF tározóiban van.

A 24.hu egy szektorbeli forrása arra hívja fel a figyelmet, hogy azért előnyös gázkereskedőként az MMBF-ben ülni, mert gázkereskedőként akkor lehet pénzt csinálni, ha olcsón vesz valaki gázt, majd azt magasabb áron adja el. De kulcskérdés, hogy a két tranzakció közti időben tudja-e valahol tárolni a szóban forgó gázt. Azaz, hogy tud-e tárolókapacitáshoz jutni. Viszont ha valaki épp benn van egy tárolási cégben, hamar megtudhatja, mikor szabadul fel hely. Így tehát ha közben ez a valaki még véletlenül kereskedő is, ezt kihasználva nyilvánvalóan előnyösebben tud üzletelni. Azaz  nagyon egyszerű a képlet, jó sok pénzt lehet keresni ily módon.

Figyelmébe ajánljuk

A kis pénzrablás

  • - ts -

Gyakorlatilag másodpercre ugyanakkor járunk Németország történelmében, mint a Good bye, Lenin! hősei. Az ország még két részben van, de a fal már ledőlt, a tegnap még oly zord határőrök már csak az üstöküket vakargatják, s nézik, hogyan suhannak el a Barkasok.

Papírpapság

Tradíció és haladás – a művészetektől a politikáig évszázadok óta ez a kettő harcol egymással, miközben a békésebb időszakokban jinként és jangként egészíthetik ki a másikat.

Becsap

  • Kiss Annamária

Irtó hangosan, ajtócsapkodással és kiabálással kezdődik a Budaörsi Latinovits Színházban tíz éve színpadra állított, most pedig a Vígszínházra hangszerelt Liliomfi-előadás. Ifj. Vidnyánszky Attila rendezte, és Szigligeti Ede nyomán Vecsei H. Miklós írta a szövegkönyvet és a dalszövegeket.

Keserédes felelősség

A szülővé váló női művészek munkásságába rendszerint valamilyen módon beépül az anyaság témája. Ezt a műkritikusok és a kollégák rendszerint egyfajta kitérőnek tekintik, ami után a művész visszatérhet az „igazi” művészethez.