Sargentini fizikai erőszaktól tart, ezért nem jön Magyarországra

  • narancs.hu
  • 2019. január 25.

Belpol

„Ameddig a magyar kormány így beszél rólam, addig soha nem lehet tudni, hogy az egyes személyekben mindez hogyan legitimizálja a velem szembeni gyűlöletet” – mondta a képviselő.

A Magyar Hangnak adott interjút Judith Sargentini holland EP-képviselő, aki az elmúlt hónapokban a magyar kormány új ellensége lett. A hetilap rövid ízelítőt osztott meg online felületén a beszélgetésből, mi most ebből idézzük a legérdekesebb részeket.

Sargentini arról, hogy miért nem tervez Magyarországra jönni:

„Jelenleg nem tervezek Magyarországra menni, úgyhogy engem ez most éppen nem befolyásol. Abban azonban biztos vagyok, ameddig a magyar kormány így beszél rólam, addig soha nem lehet tudni, hogy az egyes személyekben mindez hogyan legitimizálja a velem szembeni gyűlöletet – annak következtében, amit a kormány terjeszt rólam. Ez akár fizikai erőszakban is megjelenhet.”

A tüntetésekről:

„Akik nem látták közelről az eseményeket, mert például vidéken élnek, ahol csak kormányközeli napilapokhoz jutnak, azok nem szerezhettek teljes képet arról, mi történt ezen a tüntetésen.”

Arról, hogy mit kell tennie az EU-nak:

„Közben az Európai Néppárt is csendben maradt a Fidesz néppárti tagságával kapcsolatban. Az Európai Parlament kétharmada nagyon egyértelmű jelzést küldött a tanácsnak: fel kell lépni a magyar demokrácia eróziójával szemben. A magyar polgárok megérdemlik a jó kormányzást.”

Figyelmébe ajánljuk

Félmosoly

E sorok írója kevés nyomasztóbb filmet látott, mint ez a számos fesztiválon (egyebek közt a cannes-in) díjazott darab. Eleinte csak kicsit kényelmetlen a társtalan és mint lassan kiderül, családtalan szülésznő története, végül azonban szinte elviselhetetlen a sorstól kizsarolt, hamis idill feszültsége.

Buffalo Soldiers

  • - turcsányi -

Van ilyen film egy rakás, egytől egyig hősköltemények. Talán csak abban különböznek, hogy némelyeknek odaírják az elejére, hogy „igaz történet alapján”, némelyeknek meg nem.

És mindenki másnak

Az előadás Ken Loach 2016-os, Cannes-ban Arany Pálma díjat nyert filmjének adaptációja. Nagy port kavart a mű, még a brit parlamentben is téma volt. A szívrohamon átesett asztalos (a színpadi adaptációban ácsmester) kilátástalan bolyongása az angol szociális és egészségügyi ellátó rendszerben ugyanis a döntéshozókkal szembeni vádiratként is felfogható.