Sargentini fizikai erőszaktól tart, ezért nem jön Magyarországra

  • narancs.hu
  • 2019. január 25.

Belpol

„Ameddig a magyar kormány így beszél rólam, addig soha nem lehet tudni, hogy az egyes személyekben mindez hogyan legitimizálja a velem szembeni gyűlöletet” – mondta a képviselő.

A Magyar Hangnak adott interjút Judith Sargentini holland EP-képviselő, aki az elmúlt hónapokban a magyar kormány új ellensége lett. A hetilap rövid ízelítőt osztott meg online felületén a beszélgetésből, mi most ebből idézzük a legérdekesebb részeket.

Sargentini arról, hogy miért nem tervez Magyarországra jönni:

„Jelenleg nem tervezek Magyarországra menni, úgyhogy engem ez most éppen nem befolyásol. Abban azonban biztos vagyok, ameddig a magyar kormány így beszél rólam, addig soha nem lehet tudni, hogy az egyes személyekben mindez hogyan legitimizálja a velem szembeni gyűlöletet – annak következtében, amit a kormány terjeszt rólam. Ez akár fizikai erőszakban is megjelenhet.”

A tüntetésekről:

„Akik nem látták közelről az eseményeket, mert például vidéken élnek, ahol csak kormányközeli napilapokhoz jutnak, azok nem szerezhettek teljes képet arról, mi történt ezen a tüntetésen.”

Arról, hogy mit kell tennie az EU-nak:

„Közben az Európai Néppárt is csendben maradt a Fidesz néppárti tagságával kapcsolatban. Az Európai Parlament kétharmada nagyon egyértelmű jelzést küldött a tanácsnak: fel kell lépni a magyar demokrácia eróziójával szemben. A magyar polgárok megérdemlik a jó kormányzást.”

Figyelmébe ajánljuk

Minden nap egy forradalom

A történelem nem ismétli magát, hanem rímel. Paul Thomas Anderson egy szinte anakronisztikusan posztmodern filmet rendezett; bár felismerjük őrült jelenünket, láz­álomszerűen mosódik össze a hatvanas évek baloldali radikalizmusa a nyolcvanas évek erjedt reaganizmusával és a kortárs trumpista fasisztoid giccsel.

Japán teaköltemény

A 19. század derekán, miután a Perry-expedíció négy, amerikai lobogókkal díszített „fekete hajója” megérkezett Japánba, a szigetország kénytelen volt feladni több évszázados elszigeteltségét, és ezzel együtt a kultúrája is nagyot változott.

Maximál minimál

A nyolcvannyolc éves Philip Glass életműve változatos: írt operákat, szimfóniákat, kísérleti darabokat, izgalmas kollaborációkban vett részt más műfajok képviselőivel, és népszerű filmzenéi (Kundun; Az órák; Egy botrány részletei) révén szélesebb körben is ismerik a nevét. Hipnotikus minimalista zenéje tömegeket ért el, ami ritkaság kortárs zeneszerzők esetében.