Sebestyén Balázsék kivágták a műsorukból a pedofilügyről és a pénteki tüntetésről szóló részt

  • narancs.hu
  • 2024. február 15.

Belpol

Úgy érezték, elvenné a fókuszt arról, ami valójában fontos.

Sebestyén Balázsék Rádió 1-en futó reggeli műsorának, a Balázsék szerdai adásának Youtube-ra és Spotifyra feltöltött verziójából hiányzott egy nagyjából negyedórás rész, ami az élő rádióadásban még lement – írja a Telex hallgatói beszámolók nyomán.

A műsor két szerdai műsorvezetője, Sebestyén Balázs és Rákóczi Ferenc (harmadik társuk, Ráskó Eszter szerdán nem volt adásban) arról beszélgetett a kivágott részben, hogy szerintük miért káros, ha politikai pártok és a baloldal is hasznot húzna a pénteki tüntetésből, amit tartalomgyártók hirdettek meg a Hősök terére. A beszámolók szerint Sebestyén Balázs azt fejtette ki, hogy a gyerekvédelmi ügy megoldásának politikai oldalaktól függetlennek kéne lennie, és hogy politikusoknak nincs keresnivalója a tüntetésen, mert csak a lényegről terelik el a figyelmet.

A Telex szerdán és csütörtökön is kereste a rádiót, illetve Sebestyén Balázst is, de nem érkezett válasz. A Balázsék csütörtöki adásában azonban elmondták, miért döntöttek ők úgy, hogy ez a részlet nem kerül bele az internetre feltöltött, visszahallgatható verzióba. Sebestyén Balázs a műsorban úgy fogalmazott,

azért vágták ki ezt a részletet, mert „borzasztóan elvenné a fókuszt arról, ami fontos”.

„Ha az én mondataimat politikai pártok, sajtóorgánumok a zászlójukra tűzik, és kiragadva, nem kontextusában nézik, és egy-egy mondatot felhasználnak politikai célokra, az egész egyszerűen csak árt az ügynek” – mondta a csütörtöki adásban a műsorvezető. Szerinte azzal, hogy hátrébb léptek, és a gyerekeket tartják szem előtt, azt segítik, hogy legyen tényleges, jogszabályi változás az ügyben. Rákóczi Ferenc minderre azzal reagált, hogy „semmi nem érdekes ebben az ügyben, csak a gyerekek.”

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.