A kormány társadalmi célú hirdetéseiből eddig nagyon sok új dolgot nem tudtunk meg, de amit igen, azt is barokkos túlzás társadalmi célúnak nevezni. Ennek ellenére a HVG szerint idén eddig 30 milliárd forintot dobott ki a kormány ilyen kampányokra.
A legújabb hirdetést sem bonyolítja túl a Fidesz: "Áldott, békés Karácsonyt, Magyarország!" - üzenik ezúttal. A Népszavában egy, a Magyar Nemzetben két oldalt tesz ki a reklám, a Magyar Hírlapban pedig három oldalon kedveskednek nekünk. Egyperces videó is készült, ebben a Mennyből az angyalt éneklik fiatalok és idősek, tűzoltók, barátok és családok.
Az ilyen kampányok nemcsak feleslegesek és irritálóan drágák, de hozzájárulnak a médiapiac torzításához is: tavaly már 40 százalékot tett ki azon hírmédiumok aránya, amelyek teljes hirdetési bevételük legalább harmadát állami forrásból szerezték. Tavaly a kormány annyit költött reklámra, mint 2006 és 2010 alatt összesen.
A szerződéseket a Nemzeti Kommunikációs Hivatal köti, ezek nyertesei pedig valahogy mindig Balásy Gyula cégei, a New Land Media Kft. és a Lounge Design Kft. Hogy a karácsonyi köszöntést is nekik köszönhetjük-e, egyelőre nem tudni, de van rá egy tippünk...
Legutóbb az új Puskás Stadion megnyitójának tiszteletére Orbán Viktor focizott egy pofátlanul túlárazott propagandafilmben.
Bravúros passz a Puskás Stadion imázsfilmjében: Orbán labdája a Várból egészen a stadionig száguld
Focizik az egész ország a fókától Orbán Viktorig. Hálószaggató imázsfilmmel kezdte a mai napot a miniszterelnök: Orbán Viktor a Facebbok-oldalán osztotta meg a Puskás Stadion mai avatómeccse előtt az alig kétperces videót, amihez csupán annyi megjegyzést fűzött, hogy "Hajrá, magyarok!"