Sorosozás után most kellemes ünnepeket kíván a kormány

  • narancs.hu
  • 2019. december 10.

Belpol

Köszönjük, nem kellett volna!

A kormány társadalmi célú hirdetéseiből eddig nagyon sok új dolgot nem tudtunk meg, de amit igen, azt is barokkos túlzás társadalmi célúnak nevezni. Ennek ellenére a HVG szerint idén eddig 30 milliárd forintot dobott ki a kormány ilyen kampányokra.

A legújabb hirdetést sem bonyolítja túl a Fidesz: "Áldott, békés Karácsonyt, Magyarország!" - üzenik ezúttal. A Népszavában egy, a Magyar Nemzetben két oldalt tesz ki a reklám, a Magyar Hírlapban pedig három oldalon kedveskednek nekünk. Egyperces videó is készült, ebben a Mennyből az angyalt éneklik fiatalok és idősek, tűzoltók, barátok és családok.

Az ilyen kampányok nemcsak feleslegesek és irritálóan drágák, de hozzájárulnak a médiapiac torzításához is: tavaly már 40 százalékot tett ki azon hírmédiumok aránya, amelyek teljes hirdetési bevételük legalább harmadát állami forrásból szerezték. Tavaly a kormány annyit költött reklámra, mint 2006 és 2010 alatt összesen.

A szerződéseket a Nemzeti Kommunikációs Hivatal köti, ezek nyertesei pedig valahogy mindig Balásy Gyula cégei, a New Land Media Kft. és a Lounge Design Kft. Hogy a karácsonyi köszöntést is nekik köszönhetjük-e, egyelőre nem tudni, de van rá egy tippünk...

Legutóbb az új Puskás Stadion megnyitójának tiszteletére Orbán Viktor focizott egy pofátlanul túlárazott propagandafilmben.

Bravúros passz a Puskás Stadion imázsfilmjében: Orbán labdája a Várból egészen a stadionig száguld

Focizik az egész ország a fókától Orbán Viktorig. Hálószaggató imázsfilmmel kezdte a mai napot a miniszterelnök: Orbán Viktor a Facebbok-oldalán osztotta meg a Puskás Stadion mai avatómeccse előtt az alig kétperces videót, amihez csupán annyi megjegyzést fűzött, hogy "Hajrá, magyarok!"

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.