Szakály Sándor korábbi, Holokausztot érintő kijelentéseiről: „Teljesen hiteles és korrekt volt”

  • narancs.hu
  • 2018. december 19.

Belpol

Idegenrendészeti eljárásnak nevezni a zsidók 1941-es Magyarországról való kitoloncolását.

Az állami Veritas Intézet igazgatója nagy port kavart korábban több, problémás kijelentésével. Pár évvel ezelőtt „idegenrendészeti eljárásnak” nevezte közel húszezer zsidó 1941-es kitoloncolását, akiket a németek Kamenyec-Podolszkij közelében meggyilkoltak. Idén ősszel a kenderesi Horthy-emléknapon a zsidótörvényekkel kapcsolatban arról beszélt, hogy Horthy nem hibázott csupán naiv volt, az elfogadott törvények pedig csupán jogkorlátozást jelentettek a zsidók számára, nem jogfosztást –  derül ki a 444.hu akkori tudósításából.

Csak azért is idegenrendészet! - Fenntartja botrányos állításait Szakály Sándor

A Veritas Intézet főigazgatója Ungváry Krisztián történésszel folytatott nyilvános vitát, ahol alkalma nyílt kifejteni: ma is mindent úgy gondol az 1941-es „idegenrendészeti eljárásról", mint ominózus kijelentései idején.

Szakály ma a valaszonline-nak adott interjújában pedig arról beszélt, hogy teljesen hiteles és korrekt volt, amit korábban az 1941-es kitoloncolásról mondott.

Figyelmébe ajánljuk

A józanság kultúrája. Folytatódik CIVIL EXTRA szolidaritási akciónk

Folytatódik a Magyar Narancs rendhagyó kezdeményezése, amelynek célja, hogy erősítse a civil szférát, a sajtót, valamint az állampolgári szolidaritást, válaszként a sajtót és a civil szervezeteket ellehetetlenítő, megfélemlítő, a nyílt diktatúrát előkészítő kormányzati törekvésekre. Új partnerünk a függőséggel küzdők felépülését segítő Kék Pont Alapítvány.

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.