Szentkirályi Alexandra a köztéri hajléktalanság felszámolását ígéri

  • narancs.hu
  • 2024. április 16.

Belpol

Főleg Gyurcsány Ferencről beszélt interjújában a Fidesz főpolgármester-jelöltje, de azt is megígérte, nem lép vissza.

Interjút adott a Mandinernek Szentkirályi Alexandra, a Fidesz szóvivőből lett főpolgármester-jelöltje. Szentkirály úgy tűnik, teljes mértékben a mindig jól futó gyurcsányozásra épít, ugyanis Budapest helyett főleg az egykori miniszterelnökről beszélt, bár meg is indokolta, hogy miért:  „A budapestieket zavaró jelenségek a köztisztaságtól a közlekedésen át a főváros csődközeli helyzetéig mind egy tőről fakadnak. A budapestiek pénzének jó része egész egyszerűen elfolyik Gyurcsány embereihez, Karácsony pedig ehhez napi szinten asszisztál. Ha a budapestiek bizalmat szavaznak nekem, kiszabadítom a fővárost Gyurcsány fogságából” – mondta.

Beszélt azért Magyar Péterre is, aki szerint biztosan nem fog meghatározó pozícióba kerülni ebben az országban, ígért viszont egy április 17-i nagyszabású rendezvényt, amikor majd elindul hivatalosan is a kampány, és kifejti részletesen terveit. Előzetesen annyit elárult, hogy a „kaotikus közlekedés” rendbetétele, a Mol Bubi-rendszer kiterjesztése és a villamoshálózat bővítése is szerepel köztük.  „Végtelenül ciki, hogy minden közép-európai nagyváros lehagyott minket a köztisztaság terén. Fel fogom számolni a köztéri hajléktalanságot, és megszervezem a forgalmas közlekedési csomópontok és a közterületek fokozott köztisztasági ellenőrzését. Mindezt a külvárosi csomópontoknál kezdve, ahol naponta sok százezer fővárosi lakos fordul meg” – tette hozzá.

Feltették neki a mindenkit mozgató kérdést is, hogy visszalép-e Vitézy Dávid javára: 

„Eszem ágában sincs visszalépni. Azért indulok el ezen a megmérettetésen, mert győzni akarok”

– mondta.

Szentkirályi Alexandra karrierjét nem olyan rég mi is megénekeltük, de az már akkor sem volt egyértelmű, milyen célja vannak Budapesten vele a Fidesznek. Talán majd a holnapi, egyelőre sehol nem hirdetett eseményen változik ez.

 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Minden nap egy forradalom

A történelem nem ismétli magát, hanem rímel. Paul Thomas Anderson egy szinte anakronisztikusan posztmodern filmet rendezett; bár felismerjük őrült jelenünket, láz­álomszerűen mosódik össze a hatvanas évek baloldali radikalizmusa a nyolcvanas évek erjedt reaganizmusával és a kortárs trumpista fasisztoid giccsel.

Japán teaköltemény

A 19. század derekán, miután a Perry-expedíció négy, amerikai lobogókkal díszített „fekete hajója” megérkezett Japánba, a szigetország kénytelen volt feladni több évszázados elszigeteltségét, és ezzel együtt a kultúrája is nagyot változott.

Maximál minimál

A nyolcvannyolc éves Philip Glass életműve változatos: írt operákat, szimfóniákat, kísérleti darabokat, izgalmas kollaborációkban vett részt más műfajok képviselőivel, és népszerű filmzenéi (Kundun; Az órák; Egy botrány részletei) révén szélesebb körben is ismerik a nevét. Hipnotikus minimalista zenéje tömegeket ért el, ami ritkaság kortárs zeneszerzők esetében.

Egy józan hang

Romsics Ignác saját kétkötetes önéletírása (Hetven év. Egotörténelem 1951–2021, Helikon Kiadó) után most egy új – és az előszó állítása szerint utolsó – vaskos kötetében ismét kedves témája, a historiográfia felé fordult, és megírta az egykori sztártörténész, 1956-os elítélt, végül MTA-elnök Kosáry Domokos egész 20. századon átívelő élettörténetét.