Szentkirályi Alexandra a köztéri hajléktalanság felszámolását ígéri

  • narancs.hu
  • 2024. április 16.

Belpol

Főleg Gyurcsány Ferencről beszélt interjújában a Fidesz főpolgármester-jelöltje, de azt is megígérte, nem lép vissza.

Interjút adott a Mandinernek Szentkirályi Alexandra, a Fidesz szóvivőből lett főpolgármester-jelöltje. Szentkirály úgy tűnik, teljes mértékben a mindig jól futó gyurcsányozásra épít, ugyanis Budapest helyett főleg az egykori miniszterelnökről beszélt, bár meg is indokolta, hogy miért:  „A budapestieket zavaró jelenségek a köztisztaságtól a közlekedésen át a főváros csődközeli helyzetéig mind egy tőről fakadnak. A budapestiek pénzének jó része egész egyszerűen elfolyik Gyurcsány embereihez, Karácsony pedig ehhez napi szinten asszisztál. Ha a budapestiek bizalmat szavaznak nekem, kiszabadítom a fővárost Gyurcsány fogságából” – mondta.

Beszélt azért Magyar Péterre is, aki szerint biztosan nem fog meghatározó pozícióba kerülni ebben az országban, ígért viszont egy április 17-i nagyszabású rendezvényt, amikor majd elindul hivatalosan is a kampány, és kifejti részletesen terveit. Előzetesen annyit elárult, hogy a „kaotikus közlekedés” rendbetétele, a Mol Bubi-rendszer kiterjesztése és a villamoshálózat bővítése is szerepel köztük.  „Végtelenül ciki, hogy minden közép-európai nagyváros lehagyott minket a köztisztaság terén. Fel fogom számolni a köztéri hajléktalanságot, és megszervezem a forgalmas közlekedési csomópontok és a közterületek fokozott köztisztasági ellenőrzését. Mindezt a külvárosi csomópontoknál kezdve, ahol naponta sok százezer fővárosi lakos fordul meg” – tette hozzá.

Feltették neki a mindenkit mozgató kérdést is, hogy visszalép-e Vitézy Dávid javára: 

„Eszem ágában sincs visszalépni. Azért indulok el ezen a megmérettetésen, mert győzni akarok”

– mondta.

Szentkirályi Alexandra karrierjét nem olyan rég mi is megénekeltük, de az már akkor sem volt egyértelmű, milyen célja vannak Budapesten vele a Fidesznek. Talán majd a holnapi, egyelőre sehol nem hirdetett eseményen változik ez.

 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Magyar Péter szupersztár

Napok alatt tökéletesen összeállt a Tisza Párt által koordinált zarándokút, Magyar Péter speciális országjárás keretében gyalogol el Budapestről Nagyváradra. De miért nem a sajtószabadsággal foglalkozik? Elmondta.

Erőltetett párhuzamok

Mi lehetne alkalmasabb szimbóluma a női létezésnek, mint a haj? Úgy élettanilag (a másik nemre gyakorolt vonzereje a minden individuális szempontot megelőző fajfenntartást szolgálja), mint kulturálisan (a néphagyomány gazdag, még az életet szervező világképre vonatkozó szimbolikájától a jelenkori társadalmak meglehet partikuláris, de mindenképpen jelentéssel bíró ún. trendjeiig) vagy spirituálisan (minden tradíció megkülönböztetett jelentőséget tulajdonít a hajnak).

Prokrusztész-ágy

A francia-algériai rendező filmjének eredeti címe (L’air de la mer rend libre – a tengeri levegő szabaddá tesz) a középkori német jobbágyok ambícióinak szabad fordítása (Stadtluft macht frei – a városi levegő szabaddá tesz).

Felelős nélkül

  • - turcsányi -

Van az a némileg ásatag, s nem kicsit ostoba vicc, amely szerint az a mennyország, ahol angol a rendőr, olasz a szakács, francia a szerető, német a szerelő, svájci a szervező. A pokol meg az, ahol… és itt máshogy rendezik egymáshoz a fenti szerepeket és nemzetiségeket. Nos, ez a – színigaz történetet dramatizáló – négyrészes brit sorozat még ennyi viccelődést sem enged a nézőinek.

Mozgó falak

  • Molnár T. Eszter

Négy férfi üldöz egy nőt. Ha a hátak eltúlzott görbülete, az előrenyújtott kezek vonaglása nem lenne elég, a fejükre húzott piros papírcsákó félreérthetetlenül jelzi: ez őrület. Kétszer megkerülik a színpad közepén álló mobil falat, majd ahogy harmadszor is végigfutnak előtte, a nő megtorpan.

Mahler-liturgia

„Én valóban fejjel megyek a falnak, de legalább jókora lyukat ütök rajta” – mondta egy ízben Gustav Mahler, legalábbis a feminista brácsaművész, Natalie Bauer-Lechner emlékiratai szerint. Ez a konok, mániákus attitűd az egyik legnagyszabásúbb művében, a Feltámadás-szimfóniában is tetten érhető.