Szexuális zaklatással vádolja a Magyarországon élő orosz metropolitát egykori ministránsa

  • narancs.hu
  • 2024. július 5.

Belpol

Hilarion Alfejev jó viszonyban van Semjén Zsolttal, járt a Karmelitában is, szabadidejében a ministránsfiút zaklatta.

Szexuális zaklatással vádolja egy 18 éves férfi Hilarion Alfejev orosz metropolitát, a magyarországi orosz ortodox egyházmegye vezetőjét, írja a Novaja Gazetára hivatkozva a Telex. Az orosz–japán családból származó Georgij Szuzuki elmondása szerint évekig Hilarion tanítványa volt. Hilarion sokáig Kirill moszkvai pátriárka jobbkezének és az orosz ortodox egyház második számú vezetőjének számított. 2022-ben azonban több tisztségéből is felmentették, és mindenféle hivatalos magyarázat nélkül Magyarországra küldték az év júniusában. Az őt megvádoló Szuzuki nem sokkal ezután, 2022 őszén Hilarionhoz költözött, addig leveleztek.

Szuzuki elmondása szerint Hilarion arra kényszerítette, hogy egy szobában lakjanak és közös ágyban aludjanak, és elvárta, hogy Szuzuki meztelen legyen. Hilarion ezt azzal indokolta, hogy a „bőrével akarja érezni”, és úgy akarja lefektetni, „akár egy apa”. Hiába zárta Szuzuki a szobaajtót, ha Hilarion kopogott, ki kellett nyitnia. Szexuális aktusra sosem került sor.

Egy idő után a férfi szerette volna otthagyni Hilariont, aki azonban többször is megfenyegette, hogy baja eshet, ha ezt megteszi. Szuzukinak végül 2024 januárjában sikerült megszöknie. Egy drága órát és 30 ezer eurót vitt magával, amiből haza tudott utazni a Japánban élő családjához. Az eltűnt óra és a pénz miatt a magyar rendőrség nyomozást indított. A magyar rendőrség körözést adott ki Szuzuki ellen.

Hilarion többször mutatkozott Semjén Zsolt miniszterelnök-helyettes társaságában. Semjén Facebook-oldala szerint 2019-ben is találkoztak, még volokalamszki metropolitaként Orbán Viktorral egyeztetett a Karmelitában. A találkozó után a Magyar Érdemrend középkeresztjével tüntették ki. 2022. szeptember 13-án pedig Hilarion átadta Semjénnek a Dicsőség és becsület rend II. fokozatát, amire az orosz ortodox egyház vezetője, Kirill pátriárka találta méltónak Semjént, elismerve „a Budapest-magyarországi Egyházmegye részére nyújtott segítségét”.

A segítség természetét nem részletezték, de Semjén és a magyar kormány nemcsak a magyarországi egyházmegyének, hanem magának Kirill pátriárkának tett nagy szívességet, amikor a hatodik európai uniós szankciócsomag vétójával fenyegetett, ha a csomagból nem veszik ki az Ukrajna invázióját következetesen támogató Kirill moszkvai pátriárkára kimondott büntetőintézkedéseket.

A Novaja Gazeta talált egy fotót, amin Semjén Zsolt és az orosz metropolita mellett Szuzuki is szerepel. Emellett sikerült szerezniük egy fotót Hilarion magyar útleveléről is. Az azon szereplő dátum alapján nem sokkal azután állítottak ki az iratot, hogy az orosz vallási vezető Magyarországra jött.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.

Rokonidők

Cèdric Klapisch filmjei, legyenek bár kevésbé (Párizs; Tánc az élet) vagy nagyon könnyedek (Lakótársat keresünk és folytatásai), mindig diszkréten szórakoztatók. Ez a felszínes kellemesség árad ebből a távoli rokonok váratlan öröksége köré szerveződő filmből is.

Metrón Debrecenbe

A kiadó az utószóban is rögzíti, Térey szerette volna egy kötetben megjelentetni a Papp Andrással közösen írt Kazamatákat (2006), az Asztalizenét (2007) és a Jeremiás, avagy az Isten hidegét (2008). A kötet címe Magyar trilógia lett volna, utalva arra, hogy a szerző a múlt, jelen, jövő tengely mentén összetartozónak érezte ezeket a drámákat, első drámaíró korszakának műveit. 

Pénzeső veri

  • SzSz

„Az ajtók fontosak” – hangzik el a film ars poeticája valahol a harmincadik perc környékén, majd rögtön egyéb, programadó idézetek következnek: néha a játék (azaz színészkedés) mutatja meg igazán, kik vagyunk; a telefonok bármikor beszarhatnak, és mindig legyen nálad GPS.

Az elfogadás

Az ember nem a haláltól fél, inkább a szenvedéstől; nem az élet végességétől, hanem az emberi minőség (képességek és készségek, de leginkább az öntudat) leépülésétől. Nincs annál sokkolóbb, nehezebben feldolgozható élmény, mint amikor az ember azt az ént, éntudatot veszíti el, amellyel korábban azonosult. 

Mozaik

Öt nő gyümölcsök, öt férfi színek nevét viseli, ám Áfonya, Barack, vagy éppen Fekete, Zöld és Vörös frappáns elnevezése mögött nem mindig bontakozik ki valódi, érvényes figura. Pedig a történetek, még ha töredékesek is, adnának alkalmat rá: szerelem, féltékenység, árulás és titkok mozgatják a szereplőket.