Szijjártó Péter most Magyarország elleni "balti propaganda-hadjáratról" posztolt

  • narancs.hu
  • 2024. július 30.

Belpol

Litvánia az Európai Bizottsághoz fordul az orosz és belarusz munkavállalók Nemzeti Kártyája ügyében. 

"Újraindult a balti propaganda-hadjárat hazánk ellen" – konstatálta Facebook-oldalán Szijjártó Péter külügyminiszter, aki szerint azért indult a "propaganda-hadjárat", mert több más ország állampolgárai mellett az orosz és a belorusz állampolgárok is bekerültek a Nemzeti Kártya-programba.

Mint arról beszámoltunk, Magyarországon július 8-a óta az úgynevezett Nemzeti Kártya segítségével Bosznia-Hercegovinából, az Észak-macedón Köztársaságból, Moldovából, a Montenegrói Köztársaságból, az Oroszországi Föderációból és a Belarusz Köztársaságból érkezők is vállalhatnak munkát, bár korábban ez a lehetőség a Szerbiából és Ukrajnából érkezők előtt volt csak nyitott. A vendégmunkás státusz és a Nemzeti Kártya által biztosított lehetőség között az a különbség, hogy az utóbbi kategóriába tartozók létszámát nem maximálják.

A dolgot többen is szóvá tették, például Manfred Weber, az Európai Néppárt elnöke is, mondván ez enyhítés az oroszokkal szembeni vízumkorlátozásokon, és akár kémek is könnyebben bejuthatnak az EU-ba.  Élesen felszólaltak adolog ellen a balti országok is, Litvánia például bejelentette, hogy az Európai Bizottsághoz fordul az oroszokkal szembeni beutazási könnyítés miatt, mondván az komoly fenyegetést jelent az egész Európai Unió biztonságára nézve, a schengeni övezetre és számos európai országra is. 

Szijjártó erre válaszul posztolta kedden a "balti propaganda-hadjáratról" szóló közleményét, amelyben azt írta, szerinte "gyerekes hazugság", hogy a schengeni vezet biztonságát veszélyeztetnék.

"Az igazság ezzel szemben az, hogy az orosz és belorusz állampolgárok továbbra is kizárólag vízum birtokában léphetnek be Magyarország és ezzel a schengeni övezet területére, tartózkodási engedélyt pedig csak a jogszabályokban rögzített módon, az Idegenrendészeti Főigazgatóság által lefolytatott eljárás nyomán kaphatnak. Ilyen eljárásokat lefolytatni, tartózkodási engedélyt kiadni az európai szabályok szerint nemzeti hatáskörbe tartozik, ilyen joga tehát van a litván, a lett és az észt hatóságoknak is. Sokkal jobb lenne, ha balti kollégáim korrektül tájékoztatnák saját választópolgáraikat egy újabb hazugsághadjárat indítása helyett" – fogalmazott. 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.