Szüret Nagydíj: Gajdics Ottó bekattan

  • narancs.hu
  • 2013. november 14.

Belpol

Gajdics Ottó nem akar szülni!! A Lánchíd Rádió főszerkesztője teljesen beindult a Narancs egyik címlapjától.

A Kölcsey bőrébe bújtatott SZDSZ

Karafiáth Orsolya magyar kortárs költőnő a magyar kultúra napjára időzítve Kölcseyvé maszkírozta magát. Az erről készült kép a múlt héten váratlanul megjelent az egyik hetilap címoldalán.

(...)

Sokkal érdekesebb az a kijelentés, ami a szerző nemének és a mű érvényességének összefüggéseire vonatkozik. Soha nem értettem, miért erőlteti a balliberális értelmiség azt a nyilvánvaló ostobaságot, miszerint mindenféle szempontból mindegy, hogy valaki férfi-e vagy nő. Egyáltalán nem mindegy ugyanis. Isten előtt természetesen egyenlők vagyunk, a jog előtt is leginkább, bár szerintem itt már különleges védelem illetné az anyákat. Mert bár nekem is vannak nőiesnek nevezhető vonásaim, vagy édesanyámnak férfiasak, hiszen bárki azonosítani tud egymásról bennünket, annyira hasonlítunk, de van egy óriási különbség: én nem tudok szülni, és nem is akarok megtanulni!

(...)

Mert ne legyenek kétségeink, ezzel a történet nem véget ért, csak magasabb fokozatra kapcsolt. Már látom, amint Heller Ágnes Konrád Györgynek maszkírozva Lukács György filozófiájának feminin jellege mellett érvel. Verítéktől iszamosan ébredek. Ideje van a védekezésnek.

(mno.hu)

Figyelmébe ajánljuk

Fiúk a barakkból

Andy Parker sorozata sokáig megtéveszt a cukiságával, és csak lassan virrad a nézőre, hogy más üzenet rejlik itt. Az érzékeny és nagyon is meleg Cameron Cope (a valós koránál jóval hamvasabbnak és naivabbnak tetsző Miles Heizer) rejtélyes indíttatásból úgy dönt, hogy nehéz természetű édesanyját azzal tudná a legjobban kiborítani, ha csatlakozna a tengerészgyalogsághoz.

Szellemes

Ifj. Vidnyánszky Attila „saját” Hamletjének színpadra állításához tett vállalásaiból akár már egy is túl nagynak tűnhet. Nemcsak a darab címe változott meg: az „és a többi, néma csend” válik a rendezői elképzelés alfájává és ómegájává is.

Lehetnénk jobban is

Ismerjük a híres idézetet, amelyben Rousseau a polgári társadalom megteremtését az első emberhez köti, aki „bekerített egy földdarabot és azt találta mondani: ez az enyém, s oly együgyű emberekre akadt, akik ezt el is hitték neki”.

A fájdalomdíj

A Szentháromság téren álló, túlméretezett és túldíszített neogótikus palota, az egykori Pénzügyminisztérium Fellner Sándor tervei alapján épült 1901–1904 között, de nem aratott osztatlan sikert. Túlzónak, hivalkodónak tartották; az már tényleg csak részletkérdés volt, hogy a kortárs építészethez semmi köze nem volt.

Így bomlik

Nehéz lenne pontosan belőni, hogy a Fidesz mióta építi – a vetélytársainál is sokkal inkább – tudatosan, előre megfontolt szándékkal hazugságokra a választási kampányait (1998-ban már egészen bizonyosan ezt tették). Az viszont látható pontosan, hogy e hazugságok idővel egyre képtelenebbek lettek.

„Ők nem láthatatlanok”

A Pirkadatig című krimiért 2023-ban elnyerte a legjobb mellékszereplőnek járó Ezüst Medvét. Transz színésznőként aktívan kiáll a transz emberek jogaiért és láthatóságáért – minderről és persze Tom Tykwer új filmjéről, A fényről is kérdeztük őt, amelynek mellékszereplőjeként a Szemrevaló Filmfesztiválra érkezett Budapestre.

Mindenki eltűnt

Egy Svédországban élő nyugdíjas postás, műfordító kezdeményezésére gyűjteni kezdték a nagyváradiak a magyar zsidó közösségről és tagjainak sorsáról szóló könyveket. A polcon műveik révén egymás mellé kerülnek szülők és gyerekek, akiket a holokauszt idején elszakítottak egymástól.

„Ez az identitásom része”

Megfeszített erővel vett részt az emberkereskedelem elleni küzdelemben, védett házakat vezetett, kimenekítésekben működött közre. A saját egészsége érdekében hátrébb lépett, de továbbra is dolgozik.

Vaskézzel

Az okozott kár értéke a nyomozás során még a tízszerese volt a vádiratban szereplő 6 millió forintnak. Az előkészítő ülés lehetőséget teremtett volna arra, hogy a szennyest ne teregessék ki, aztán minden másként alakult.