Vitályos Eszter kormányszóvivő portréja

Tekintetén az érzelmei

Belpol

Precíznek, együttműködőnek tartják azok, akik kedvelik; akik kevésbé kedvelik, azt mondják, az általa ígért fejlesztések elmaradtak, így nem csoda, hogy a szent­endrei választókerület határait át kellett rajzolni azért, hogy Vitályos Eszternek nagyobb esélye legyen 2026-ban egyéni jelöltként nyerni. Az olykor indulatos kormányszóvivő alulról küzdötte fel magát a pártban mostani pozíciójáig.

Zsírra szállt por – ez a mára közhelyesült megjegyzés Vitályos Esztertől hangzott el, a kormányszóvivő ugyanis tavaly nyáron, Magyar Péter kórházkörútjára reagálva ezt idézte a Jahn Ferenc Kórház közleményéből. A kor­mány­infón újságírók arról faggatták, hogy miképpen lehet az intézmény étkezőhelyiségének plafonján szennyeződés, feltehetőleg penész, és Vitályos úgy igyekezett cáfolni a Tisza Párt elnökének vonatkozó állításait, hogy a „főzés során a kicsapódott zsírra por” szállhatott.

Vitályos Eszter 2024 márciusában váltotta Szentkirályi Alexandrát a poszton, aki akkor az utóbb kudarcos főpolgármester-jelöltségre váltott. A szentendrei választókerület országgyűlési képviselői tisztségét is betöltő Vitályosnak más emlékezetes pillanatai is voltak a kormányinfókon: a nyár elején azt mondta, hogy a folyamatos forráselvonásokkal küszködő önkormányzati vezetők közül vannak, akik „sírnak, picsognak”. Ez több fideszes polgármestert, köztük a székesfehérvári Cser-Palkovics Andrást és a debreceni Papp Lászlót is reagálásra késztette, előbbi bocsánatkérésre szólította fel a szóvivőt. Ráadásul Vitályos hibázott, ugyanis, mint fogalmazott, „meg kell húzni a nadrágszíjat” a településeknek – ezzel pedig lényegében elismerte a kormányzati megszorításokat, miközben a kormánypropaganda szerint szó sincs megszorításokról. Amikor később e mondataival szembesítették, ingerülten lezárta a kormányinfót és kiviharzott a teremből.

Orbán Viktor meghívta az egyes számú Digitális Polgári Körbe a korábban nőverési technikákról értekező, dalszövegeiben kiskorúak megrontásáról rappelő Dopemant. Vitályos megalapította a Nők a bántalmazás ellen polgári kört. Augusztusban Vitályos erre azt mondta, nem ismeri az előadó hivatkozott dalát (ezek szerint ezt a részt sem A strici visszatér című számból: „Ha megvolt a lánya, utána jöhet az anyja. Szerinted gusztustalan, ha megb*szunk egy kiskorút? De ha vérzik a rib*nc, akkor b*szni is tud!”). Majd azzal folytatta, olyan hölgyeket várnak a polgári körükbe, akiket „olyan élethelyzetbe kényszerített az élet, amelyeket nagyon nehezen éltek meg, és azt szeretnénk, hogy ezekről nyíltan, őszintén tudjunk beszélni”. Vitályos gondosan ügyelt rá, hogy ne férfiak áldozatairól beszéljen – azt azért leszögezte, a polgári kör nem férfiak számára alakult.

Kormányinfó

 
Fotó: MTI/Bruzák Noémi  

„Amire ráharap”

Vitályos Eszter 1979-ben született Budapesten, a fővárosban érettségizett, 18 évesen elköltözött a Szentendrei-szigeten lévő Pócsmegyerre. A Pázmány Péter Katolikus Egyetemen jogi diplomát szerzett, később a CIB Bank csoportvezetője lett. (Kíváncsiak voltunk rá, hogyan emlékeznek vissza rá a pénzintézetnél, de információt róla csak hatósági megkeresésre vagy Vitályos saját kérésére adhatnának ki.) Két gyermeke született, férje, Zsigmond Dá­niel egy cikluson keresztül (1998–2002) Pócsmegyer polgármestere volt.

„Amikor még nem is volt az önkormányzatban, akkor is közreműködött. A háttérből támogatta férjét a testületi munkában” – mondja helyi forrásunk, aki a pócsmegyeri közélet aktív tagja. A ’90-es évek óta ismeri Vitályost, állítása szerint többször járt náluk, mindig szívélyes, kedves, humoros, közvetlen volt, református családjával példamutatóan, összetartóan éltek. „Nem vallásos, hanem hívő ember. A konfliktust nem kerülte, de provokatív sem volt.”

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.

Komfortos magány

  • Pálos György

A szerző az első regényével szinte az ismeretlenségből robbant be 2000-ben az irodalmi közéletbe, majd 2016-ban újra kiadták a művét. Számos kritika ekkor már sikerregényként emlegette, egyes kritikusok az évszázad regényének kiáltották ki, noha sem a szüzséje, sem az írásmódja nem predesztinálták a művet a sikerre.