Utcán áll a sor, mert havonta egyszer adnak ultrahang-időpontot

  • narancs.hu
  • 2024. augusztus 7.

Belpol

Budapest, Józsefváros, Szent Kozma Egészségügyi Központ.

A szomszéd utcáig ért a várakozók sora augusztus 2-án, pénteken reggel a Józsefvárosi Szent Kozma Egészségügyi Központ előtt, mert csak havonta egyszer lehet regisztrálni az ultrahangvizsgálat időpontjára.

A Telex írása arról szól, hogy a tapasztaltabbak már hajnalban odaállnak az intézmény elé, és akadnak, akiknek két óra ácsorgás után le kell ülni a padra. Aki igazán profi, az összecsukható székkel, olvasnivalóval megy időpontot kérni. A hírportálnak nyilatkozó egyik beteg arról számolt be, hogy 5.45-re ért oda, harmadik volt a sorban, 7.10-től kezdték beengedni a várakozókat. Aki hét órára érkezik, annak nem biztos, hogy jut időpont, a következő hónapban próbálkozhat.

Ez régóta így megy, az önkormányzati fönntartású egészségügyi intézmény előtt néha százak várakoznak az utcán.

A lap kérdéseire Zilahy Dezső orvosigazgató azt írta, azért nem osztanak sorszámot az időpontfoglaláshoz, mert hely sincs a földszinti váróban arra, hogy a várakozókat beengedjék, hogy ott sorszámkijelző rendszert működtessenek, és az a megoldás egészségügyi szempontból is aggályos lenne. 

„Az online időpontfoglalást erre az ellátásra nem biztosítjuk, mert az idősek, az informatikai kompetenciákkal kevésbé rendelkezők ezzel teljesen elesnének az ellátás lehetőségétől” – írta az orvosigazgató. Hozzátette, azért néha marad szabad időpont, és azokra telefonon lehet utóbb jelentkezni. A regisztráció a megadott napon reggel 7-től 9-ig, 9.30-ig tart, két intézeti dolgozó tájékoztatja a sorban álló embereket a tudnivalókról. 

„Tapasztalatunk szerint a szabadságos (nyári) időpontban esetenként csak a várakozók 50 százaléka jut az adott hónapban időponthoz, de máskor általában ez közel 100 százalék (augusztusban például 100 százalék volt, és maradtak is szabad időpontok telefonos foglalásokra)” – írta az orvosigazgató. 

A várakozás oka itt is az, ami máshol: kevés a szakorvos, a szakdolgozó. 

A címlapkép forrása az intézmény Facebook-oldala

 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.

Komfortos magány

  • Pálos György

A szerző az első regényével szinte az ismeretlenségből robbant be 2000-ben az irodalmi közéletbe, majd 2016-ban újra kiadták a művét. Számos kritika ekkor már sikerregényként emlegette, egyes kritikusok az évszázad regényének kiáltották ki, noha sem a szüzséje, sem az írásmódja nem predesztinálták a művet a sikerre.