Szentkirályi Alexandra nem hajlandó együttműködni

  • narancs.hu
  • 2024. augusztus 7.

Belpol

Hiába hívta egyeztetésre Magyar Péter, a visszalépett polgármester-jelölt kikosarazta.

A Fidesz budapesti elnöke, akiből várhatóan párt frakcióvezetője lesz a Fővárosi Közgyűlésben, beszélni sem hajlandó ellenzéki politikusokkal. Mert: Gyurcsány.

„Ma megkeresett Magyar Péter, a Tisza Párt elnöke, egyeztetésre hívott. A válasz egyértelmű: A Fidesz frakciója nem működik együtt és nem egyeztet azokkal, akik Gyurcsány Ferenc jelöltjét támogatják! Gyurcsány és Karácsony csődbe vitték a nemzet fővárosát, nem érdemelnek még egy esélyt!” – írta a Facebookon.

Magyar Péter az oldalán reagált: „Ahogy korábban bejelentettem, a Karácsony Gergellyel történt egyeztetésem után, az összes fővárosi frakció vezetőjét megkerestem Budapest jövőbeni kormányozhatósága érdekében. Vitézy Dáviddal pénteken folytatok informális egyeztetést és rövidesen leülök a Kutyapárt képviselőjével is. Szentkirályi Alexandra bukott főpolgármester-jelölttől szokás szerint csak egy gyerekes válaszra futotta, miközben pont a Fidesz és a bukott óellenzék az, amely a háttérben már egyeztet a budapesti pozíciókról és üzleti érdekeltségekről. Ahogy korábban már jeleztem, a TISZA Párt semmilyen pozíciót nem vállal a fővárosban és csak fontos ügyek mentén hajlandó a budapestiek érdekét szolgáló előterjesztéseket támogatni. Ezt is csak akkor, ha az összes eddigi poltikai- és cégvezető menesztésére kerül Budapesten és minden pozícióra transzparens, piaci pályázat kerül kiírásra. A kormány továbbra is arra játszik, hogy csődbe vigye a fővárost, a bukott ellenzék pedig próbálná kilapátolni a még megmaradt vagyonelemeket. A budapestiek június 9-én Orbánra és Gyurcsányra is nemet mondtak. Mi ennek megfelelően fogunk dolgozni októbertől a Fővárosi Közgyűlésben.” 

Karácsony Gergely főpolgármester augusztus első napján találkozott Magyar Péterrel. Szentkirályi Alexandra akkor gúnyosan kommentálta az egyeztetést: „Magyar Péter Gyurcsány leghűségesebb emberével egyezkedik” – fogalmazott, és két kicsi legóval bizonyította szellemességét.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.

Komfortos magány

  • Pálos György

A szerző az első regényével szinte az ismeretlenségből robbant be 2000-ben az irodalmi közéletbe, majd 2016-ban újra kiadták a művét. Számos kritika ekkor már sikerregényként emlegette, egyes kritikusok az évszázad regényének kiáltották ki, noha sem a szüzséje, sem az írásmódja nem predesztinálták a művet a sikerre.