A Magyar Evangéliumi Testvérközösség (MET) által fenntartott szegedi Wesley János Óvoda, Általános Iskola és Középiskola ugyanúgy bajban van, mint az Iványi Gábor vezette egyház többi iskolája, otthona. Az intézmény működésére nemrég 10 millió forint támogatást szavazott meg a szegedi közgyűlés.
A történet meglepő új fejleményeiről most a szeged.hu számol be.
A szegedi önkormányzati hírportál írása szerint a szegedi iskola jelentős számban foglalkozik olyan gyerekekkel, akik adottságaik miatt az állami oktatási intézményrendszerben nem boldogultak. Az érintett gyerekek szüleit nyilván az motiválja, hogy a tanulás folytatódhasson ugyanilyen körülmények között – ha máshogyan nem megy, akár új fenntartóval.
A portál cikke szerint egy szülő, Mészáros Edit felhívást tett közzé. Összejövetelt szervezett a szülőknek, de nem az iskolába, mondván, hogy a fenntartó ahhoz nem járult hozzá. A találkozóra azért elment ifjabb Iványi Gábor is, akivel azonban a jelenlévők nem álltak szóba. A tudósítás szerint egy ideig jelen volt az összejövetelen Bán Csaba, a hódmezővásárhelyi Ótemplomi Református Egyházközség lelkésze.
Ő egy másik történet fontos szereplője:
A találkozón szóba került, hogy meg kellene menteni az iskolát, mert nem biztosított a tanulási problémákkal küzdő gyerekek jövője, és erre a helyzetre megoldást jelenthet akár az is, hogy más fenntartó venné át az iskolát.
Az is kiderült, hogy a szülők segítséget kaptak a Dodekaéder Alapítványtól, amely szintén tanulási nehézségekkel küzdő gyerekekkel foglalkozik, és – ez talán a történet szempontjából lényegtelen, csak érdekes – vezetője 2022-ben Gattyán György Megoldás Mozgalmának jelöltjeként indult az országgyűlési választáson. Az alapítvány kapcsolatban áll a hódmezővásárhelyi Aranyossy-iskolával, amely ugyanilyen profillal működik, mint a Wesley-iskola, és a fenntartója az Ótemplomi Református Egyházközség. Bán Csaba ezért lehetett jelen a szegedi szülői találkozón.
A szeged.hu cikke szerint meg lehet érteni a szülők aggodalmát, de „a jelenlegi helyzetben azért van más megoldás is, mint közreműködni abban, hogy az évtizede működő intézményt egyszerűen áttolják egy másik fenntartóhoz: civilek már szerveznek gyűjtést, hogy számos, de havonta kisösszegű, rendszeres befizetésekkel biztosítsák az iskola további működését.”