Várni, csak várni! – A momentumosok aszfaltfestéssel próbálták felhívni a figyelmet a kórházi várólisták hosszára

  • narancs.hu
  • 2018. január 26.

Belpol

Lábnyomokat festettek az aszfaltra, hogy megmutassák, mettől meddig állnának sorban az epekőműtétre várók.

Az Országháztól az Emmiig – ilyen hosszú lenne a sor, ha valóban ott állnának azok az emberek, akik epekőműtétre várnak. És még hosszabb, ha más egészségügyi ellátásról lenne szó. Erre akarta felhívni a figyelmet a Momentum Mozgalom éjszakai akciója. A tagok lábnyomokat festettek az aszfaltra, hogy láthatóvá tegyék a egészségügyi várólistákon kialakuló szinte abszurd helyzetet. Az eseményre persze kiérkeztek a rendőrök is, mindezt a HVG videója rögzítette.

„Ma a magyar egészségügyi rendszerben az epekővel várakozó betegek száma 891 fő, ők átlagosan 89 napot várnak a beavatkozásra. Ha sorba állnának, a Parlamenttől egészen az Emberi Erőforrások Minisztériumáig érnének a várakozók. Ha ezekre az embertelen körülményekre szeretnénk felhívni a figyelmet egyszerű lemosható festékkel, az igazoltatáshoz szükséges rendőrök száma 6 fő, az utcán az intézkedéssel töltött várakozási idő 1,5 óra.”

– tették közzé a párt közösségi oldalán.

A várólistákról nemrég megjelent átfogó cikkünket itt olvashatja:

Várunk, de mire és meddig?

Mi van a várólisták mögött? A médiát újra és újra bejárja néhány (zömmel valós, de kiragadott) rémtörténet, és ezek legtöbbször a lehetetlen körülményű és beláthatatlan hosszúságú várakozással kapcsolatosak. Hallunk olyan hosszú várólistás időpontokról is, ami alapján az én generációmban visszatér a szocializmusban kialakult reflex: az új autó megkapásakor egyből befizettünk a következőre.

 

Figyelmébe ajánljuk

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.

Komfortos magány

  • Pálos György

A szerző az első regényével szinte az ismeretlenségből robbant be 2000-ben az irodalmi közéletbe, majd 2016-ban újra kiadták a művét. Számos kritika ekkor már sikerregényként emlegette, egyes kritikusok az évszázad regényének kiáltották ki, noha sem a szüzséje, sem az írásmódja nem predesztinálták a művet a sikerre.