Végre megtudhatjuk, kik az MKB igazi tulajdonosai

  • narancs.hu
  • 2017. március 9.

Belpol

Másodfokon is pert nyertünk a Magyar Nemzeti Bankkal szemben.

Tavaly első fokon már javunkra ítélt a Fővárosi Törvényszék (lásd összegzésünket), ma kihirdetett ítéletében pedig a Fővárosi Ítélőtábla megerősítette a korábbi döntést. A Lesenyei Terézia vezette tanács – melynek tagjai voltak még Mózsik Tímea, az ügy előadó bírája és Pullai Ágnes – érvelésében a hangsúlyt az MNB mint szanálási hatóság közfeladat-ellátására helyezte, és elsősorban ebből vezette le a tulajdonosi szerkezetre és felépítésre vonatkozó adatok közérdekű voltát. És osztotta azt az érvelést is, hogy az MKB részvényei akkor is „megtartották köztulajdoni jellegüket”, amikor a Magyar Szanálási Vagyonkezelő Zrt.-hez (MSZVK) kerültek.

A jogerős ítélet jelentőségét nehéz lenne alábecsülni, hiszen egyrészt az MNB mint szanálási hatóság e feladatkörében végzett tevékenységeinek átláthatóságát mondta ki, amely indokolt esetben persze korlátozható (a jelen perben azonban az MNB ennek érdemi bizonyítására nem tett kísérletet). Másrészt azért is fontos az ítélet, mert megerősítette: függetlenül attól, hogy állami vagy magánszereplő a tulajdonos, amennyiben a tulajdonosi jogok gyakorlója állami szerv (jelen esetben az MNB), az adatok közérdekűek maradnak (a szanálási eljárás során az MSZVK formai közbeiktatása nem mentesít a nyilvánosságtól).

Kíváncsian várjuk a jegybank válaszát.

A pert a Transparency International Magyarország közreműködésével indítottuk, képviseletünket a Karsai Dániel Ügyvédi Iroda látta el.

Figyelmébe ajánljuk

Hieronymus Bosch világa

  • - turcsányi -

Michael Connelly nem egy író, inkább egy regénygyár, rosszabb esetben áruvédjegy – az efféle státus persze nem oly ritka zsiráf manapság.

„Rodrigo”

A világ legnagyobb és legrangosabb színházi fesztiválja az avignoni. Jelentős társulatok seregszemléje, illetve már maga a fesztiválmeghívás jelentőssé tesz társulatokat. Aki a hivatalos programban van, az számít valakinek.

Félúton

Egykori nagymenő, aki a csúcsról lepottyanva már csak árnyéka önmagának; féktelen csodagyerek, akinek csak kemény munkára és iránymutatásra van szüksége, hogy azzá a sztárrá váljon, akit a végzete elrendelt neki – a sportfilmek talán legnagyobb kliséi ezek, a Stick pedig épp erre a kettőre épül.