Vitatkoztak, aztán előkerült a paradicsomkaró

  • narancs.hu
  • 2023. augusztus 30.

Belpol

Biri község jegyzője ellen testi sértés miatt tett feljelentést a faluvezetést bíráló helybeli.

A Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei Biri községben tettlegességgel zárult egy közéleti vita az ATV Híradó riportja szerint.

Az 1300 lelkes település jegyzőjét, Gyirán Zoltánt és polgármesterét, Almási Katalint a Facebookon bírálta Orosz Attila. Az iránt érdeklődött, hogy honnan van nekik több luxusautójuk. Orosz szerint a két tisztségviselő szabálytalan úton jutott hozzá a kocsikhoz, szerinte ez urizálás. A poszthoz többen is hozzászóltak, köztük valaki azt firtatta, hol lakik a posztoló, hová kell elmenni megverni.

A televíziónak nyilatkozó Orosz Attila állítja, ezek után a jegyző közzé tette a neten az ő nevét, címét, még azt is, hogy milyen jogcímen lakik abban a házban.

Orosz elment a jegyzőhöz, hogy felelősségre vonja személyes adatainak közzé tétele miatt. Ebből durva vita lett. Orosz szerint a jegyző a középső ujját mutogatta felé, majd elment a hivatal irányába, és amikor ő utánament, a jegyző támadólag lépett fel, ő ellökte magától, a jegyző azonban odalépett a kocsijához, a vezető felőli oldalról kivett egy karót, és azzal ötször ráütött Oroszra, kétszer a kezét találta el, háromszor a testét, a bal oldali veséje fölött.

„Folyamatosan azt szajkózta, hogy én egy jobbágy vagyok, takarodjak vissza a putriba, és vigyem magammal a mocskos kölykeimet is” –nyilatkozta az esetről Orosz Attila, aki látleletet vetetett és testi sértés miatt feljelentést tett a rendőrségen.

Arról nincs hír, hogy a jegyző tett-e ilyen feljelentést, és ő hogyan emlékszik a történtekre. Orosz Attila és Gyirán Zoltán Facebook-oldalán sincs nyoma az esetnek. A jegyző utoljára egy örömhírt tett közzé, amely egy falubeli pálinkafőző sikeres szerepléséről szól. A kommentek között nem Orosz, hanem egy másik polgár hozza szóba az autókat, és firtatja, hogy miből vannak. 

 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.

Rokonidők

Cèdric Klapisch filmjei, legyenek bár kevésbé (Párizs; Tánc az élet) vagy nagyon könnyedek (Lakótársat keresünk és folytatásai), mindig diszkréten szórakoztatók. Ez a felszínes kellemesség árad ebből a távoli rokonok váratlan öröksége köré szerveződő filmből is.

Metrón Debrecenbe

A kiadó az utószóban is rögzíti, Térey szerette volna egy kötetben megjelentetni a Papp Andrással közösen írt Kazamatákat (2006), az Asztalizenét (2007) és a Jeremiás, avagy az Isten hidegét (2008). A kötet címe Magyar trilógia lett volna, utalva arra, hogy a szerző a múlt, jelen, jövő tengely mentén összetartozónak érezte ezeket a drámákat, első drámaíró korszakának műveit. 

Pénzeső veri

  • SzSz

„Az ajtók fontosak” – hangzik el a film ars poeticája valahol a harmincadik perc környékén, majd rögtön egyéb, programadó idézetek következnek: néha a játék (azaz színészkedés) mutatja meg igazán, kik vagyunk; a telefonok bármikor beszarhatnak, és mindig legyen nálad GPS.

Az elfogadás

Az ember nem a haláltól fél, inkább a szenvedéstől; nem az élet végességétől, hanem az emberi minőség (képességek és készségek, de leginkább az öntudat) leépülésétől. Nincs annál sokkolóbb, nehezebben feldolgozható élmény, mint amikor az ember azt az ént, éntudatot veszíti el, amellyel korábban azonosult.