A BKK múlt héten rohamtempóban bevezetett online jegyértékesítési rendszeréről már az első órákban több hiányosság derült ki. A rendszer meglehetősen gyengén védi a felhasználók személyes adatait, egyszerűen kijátszható és könnyű bliccelésre ad lehetőséget. Úgy tűnik, az ellenőröket nem készítették fel megfelelően az új felületre, nem beszélve a MÁV és a Volán elővárosi járatain dolgozókról, akik nem is tudtak mit kezdeni az e-bérlettel.
Szenczey Balázs főpolgármester-helyettes mai sajtótájékoztatóján azt mondta, a rendszer az elmúlt napokban kibertámadásnak volt kitéve, ám ennek ellenére biztonságosnak tekinthető, leállításának nincs oka.
Máshogy vélekedik erről Vitézy Dávid, a BKK 2010 és 2014 közötti vezérigazgatója. Facebook-bejegyzésében azt írja: „Sikerült kapkodva bevezetni egy teljesen alkalmatlan rendszert, és amikor erre mindenki felhívta a figyelmet, aki egy egész picit is ért a tömegközlekedéshez vagy az informatikához, akkor a főváros és a BKK vezetői lehülyézik, illetve börtönnel fenyegetik őket, a jól hangzó kibertámadás mögé bújva.”
Szerinte „helyénvalóbb lenne inkább bocsánatot kérni az utasok kiszivárgott személyes adataiért és jelszavaiért, leállítani a rendszert és kijavítani a rengeteg hibát – és persze a kapkodva összetákolt félmegoldás helyett inkább megcsinálni a teljes értékű, ilyen típusú biztonsági és visszaélési kockázatoktól védett elektronikus jegyrendszert, a Rigót, ami két és fél éve lényegében leállt.”