Mint arról beszámoltunk, vasárnapról hétfőre virradó éjszaka 150-200 utas éjszakázott a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren, miután nem tudtak hozzájutni a feladott csomagjaikhoz, mert a kiszolgáló személyzetnek az a része, amelyiknek a csomagok kirakodása a feladata lett volna, korábban hazament.
A Technológiai és Ipari Minisztérium közleményében azt írja, hogy a minisztériumban működő közlekedési hatóság két különálló eljárásban vizsgálja az összes szóba jöhető érintett felelősségét a történtekben.
A hatóság hivatalból indított eljárásában adatszolgáltatásra szólítja fel a földi kiszolgálót, amely kiadott engedélye alapján köteles bizonyítani, elegendő erőforrás áll rendelkezésére ahhoz, hogy a légitársaságokat szerződés szerint ki tudja szolgálni. A cég mellett a reptér üzemeltetőjének és a légitársaságnak is nyilatkoznia kell arról, milyen formában és mikor értesültek a járatkésésekről (amik állítólag a nehézségeket okozták). A 60 napos határidővel zajló eljárás a törvényi előírások és a fokozatosság elve alapján nem zárulhat pusztán figyelmeztetéssel. A feltárt mulasztás tehát már első körben bírsággal szankcionálható.
A hatóság egy másik eljárásban keres választ arra, hogy a repülőtér forgalma hogyan haladhatta meg a mélyalvási időszakban megengedett szintet. A szintén 60 napos ügyintézési határidő mellett itt is 100 millió forintos a jogszabályi bírságplafon.