Zsarolás, vétó, hazugság: egymásnak feszült Márki-Zay és Gyurcsány

  • narancs.hu
  • 2021. október 13.

Belpol

Már nem pengeváltás, hanem nyílt háború zajlik az ellenzék miniszterelnök-jelöltjei között.

Gyurcsány Ferenc vétózta meg, hogy ott legyek a hatpárti egyeztetéseken – mondta a 444.hu-nak adott, szerdán megjelenő interjúban Márki-Zay Péter miniszterelnök-jelölt, a Mindenki Magyarországa Mozgalom vezetője. Márki-Zay szerint hiába kezdeményezte ő még 2020-ban az ellenzéki összefogást, a DK elnöke megakadályozta, hogy a civilek képviseletében részt vehessen a pártok egyeztetésein.

Gyurcsány a Facebookon reagált az állításra, és lényegében lehazugozta a hódmezővásárhelyi politikust. „Péter, ne hazudj korán reggel! (…) Itt van előttem a pártelnökök 2020. október 1-i tanácskozásának jegyzőkönyve. Fájdalom Péter, de a jegyzőkönyv szerint nem mondasz igazat. Valójában senki, még az előterjesztő se akarta az MMM-et bevonni a pártközi együttműködésbe, mert az ugye nem párt. (A hatpártiban nemzeti- vagy európai képviselettel rendelkező pártok működtek együtt. Ez volt a szabály.) Szóval senki.”

Az interjúban ennél is keményebb állítás volt, hogy Márki-Zay szerint a DK részéről zsarolással próbálnak rávenni polgármestereket Dobrev Klára támogatására, azzal fenyegetőzve, hogy az adott közgyűlésben majd a DK-frakció megbuktatja a polgármestert, ha nem kap segítséget.

„Kérdezzék meg Karácsony Gergelyt, hogy ismeri-e ezt a zsarolási technikát.” – mondta a miniszterelnök-jelölt, a főpolgármester pedig egy háttérbeszélgetésen később meg is erősítette a zsarolásáról szóló félmondatot.

A 2021-es előválasztás témájában írt cikkeinket ide kattintva találhatják meg.

Kedves Olvasónk!

Elindult hírlevelünk, ha szeretné, hogy önnek is elküldjük heti ajánlónkat, kattintson ide a feliratkozásért.

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők. De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk

Magyar Péter szupersztár

Napok alatt tökéletesen összeállt a Tisza Párt által koordinált zarándokút, Magyar Péter speciális országjárás keretében gyalogol el Budapestről Nagyváradra. De miért nem a sajtószabadsággal foglalkozik? Elmondta.

Erőltetett párhuzamok

Mi lehetne alkalmasabb szimbóluma a női létezésnek, mint a haj? Úgy élettanilag (a másik nemre gyakorolt vonzereje a minden individuális szempontot megelőző fajfenntartást szolgálja), mint kulturálisan (a néphagyomány gazdag, még az életet szervező világképre vonatkozó szimbolikájától a jelenkori társadalmak meglehet partikuláris, de mindenképpen jelentéssel bíró ún. trendjeiig) vagy spirituálisan (minden tradíció megkülönböztetett jelentőséget tulajdonít a hajnak).

Prokrusztész-ágy

A francia-algériai rendező filmjének eredeti címe (L’air de la mer rend libre – a tengeri levegő szabaddá tesz) a középkori német jobbágyok ambícióinak szabad fordítása (Stadtluft macht frei – a városi levegő szabaddá tesz).

Felelős nélkül

  • - turcsányi -

Van az a némileg ásatag, s nem kicsit ostoba vicc, amely szerint az a mennyország, ahol angol a rendőr, olasz a szakács, francia a szerető, német a szerelő, svájci a szervező. A pokol meg az, ahol… és itt máshogy rendezik egymáshoz a fenti szerepeket és nemzetiségeket. Nos, ez a – színigaz történetet dramatizáló – négyrészes brit sorozat még ennyi viccelődést sem enged a nézőinek.

Mozgó falak

  • Molnár T. Eszter

Négy férfi üldöz egy nőt. Ha a hátak eltúlzott görbülete, az előrenyújtott kezek vonaglása nem lenne elég, a fejükre húzott piros papírcsákó félreérthetetlenül jelzi: ez őrület. Kétszer megkerülik a színpad közepén álló mobil falat, majd ahogy harmadszor is végigfutnak előtte, a nő megtorpan.

Mahler-liturgia

„Én valóban fejjel megyek a falnak, de legalább jókora lyukat ütök rajta” – mondta egy ízben Gustav Mahler, legalábbis a feminista brácsaművész, Natalie Bauer-Lechner emlékiratai szerint. Ez a konok, mániákus attitűd az egyik legnagyszabásúbb művében, a Feltámadás-szimfóniában is tetten érhető.