Zugló új polgármestere az önkormányzat teljes átvilágítására készül

  • narancs.hu
  • 2024. június 24.

Belpol

Rózsa András kijelentette: az ATV, Fiala János, a Publicus és a Republikon sem számíthat új önkormányzati megbízásokra a jövőben.

Rózsa András Zugló június 9-én megválasztott új polgármestere a Telexnek arról is beszélt, hogy szerinte három tényező miatt nyerte meg a polgármester-választást. Egyfelől sokat számított Hadházy Ákos támogatása, másfelől a saját helyi beágyazottsága, harmadrészt pedig  az, hogy a kampányban olyan égető témákról beszélt, amivel a XIV. kerületet korábban vezető szocialista polgármester, Horváth Csaba nem igazán foglalkozott az elmúlt öt évben. Ezek közé tartozott Rózsa szerint például a köztisztaság, a zöldfelületek kezelése, az utak és szakrendelők állapota, valamint a parkolási káosz.

„Én azért is indultam el polgármesternek, mert nem tudtam volna kiállni a zuglóiak elé, és őszintén, jó szívvel azt mondani, hogy szavazzanak Horváth Csabára” – fogalmazott Rózsa.

„Nekem nem az MSZP-vel volt gondom, hanem a zuglói MSZP-vel, amely Tóth Csaba vezetésével egy korrupciós gépezetet hozott létre, ingatlanpanamát játszott, és nagyban hozzájárult ahhoz, hogy lemaradt a kerület.”

A Momentum színeiben indult, civilek által is támogatott polgármester a hírportál kérdéseire elmondta: az októberi váltás után minden önkormányzati cég igazgatói posztjára új pályázatot írnak ki. „Fel fogok venni egy revizort, aki átvilágítja a hivatalt és az önkormányzati cégeket. Minden szerződést át fogunk nézni, és ahol problémát találunk, ott jogi lépéseket teszünk” – jelentette ki Rózsa. Majd hozzátette:  

„A Publicus és a Republikon ne nagyon számítson megbízásokra, mert nem volt olyan produktumuk, ami a kerületieket segítené.”

A Republikon Intézetnek négy év alatt 54 millió forintot fizetett politikai tanácsadásra az önkormányzat, az MSZP-hez közel álló Publicus pedig 60 milliót kapott. „Ezt a pénzt útfelújításra, az óvodák tetőfelújítására szeretném költeni” – tette hozzá a megválasztott polgármester, aki azt is leszögezte, hogy nem számíthat a zuglói önkormányzat megrendelésére októbertől Fiala János televíziós műsorvezető és az ATV sem. Korábban a sajtó feltárta, hogy a zuglói önkormányzat havonta nettó 666 ezer forintot fizetett az ATV-nek azért, hogy havonta legalább háromszor foglalkozzanak a műsorokban Zugló ügyeivel. Ehhez hasonló szerződése volt az önkormányzatnak Fiala Jánossal: a Keljfeljancsi YouTube-csatornáján legalább havi rendszerességgel szerepelt a most leváltott zuglói MSZP-s polgármester.

Rózsa András polgármester a lapnak arról is beszélt, hogy Terézvároshoz hasonlóan Zuglóban is bevezetik a kizárólagos lakossági parkolást, azaz kialakítanak olyan parkolóhelyeket, ahol csak a helyi lakosok állhatnak meg az autójukkal. Ezzel együtt az egész kerületben fizetőssé tenné a parkolást a lehető leghamarabb, viszont a zuglói lakosoknak egy autóval ingyenes lesz majd a parkolás a kerületben.

„Nem pénzbeszedő gépezetként akarjuk használni a parkolást, hanem forgalomszabályozási eszközként” – mondta el a momentumos polgármester.

A parkolási rendszer átalakításánál is komolyabb feladat lesz ugyanakkor az építési szabályzat felülvizsgálata, jelenleg ugyanis – ahogy Rózsa András fogalmazott: a kerületben ebből a szempontból „vadnyugati állapotok vannak a lehető legrosszabb értelemben”.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.

Rokonidők

Cèdric Klapisch filmjei, legyenek bár kevésbé (Párizs; Tánc az élet) vagy nagyon könnyedek (Lakótársat keresünk és folytatásai), mindig diszkréten szórakoztatók. Ez a felszínes kellemesség árad ebből a távoli rokonok váratlan öröksége köré szerveződő filmből is.