18 év után ma szabadult a móri bankrablásért tévesen elítélt Kaiser Ede

  • 2020. június 1.

Bűn

Büntetését végül sorozatos fegyveres rablásért kapta.

Ma reggel, 9 óra után pár perccel távozott a börtönből Kaiser Ede, mivel véget ért 18 évnyi büntetése. "A férfin fekete póló és farmernadrág volt, mindössze egy fekete táska volt nála. Az ügyvédje ment elé, és ő is vitte el a Kozma utcai börtön elől egy fehér BMW terepjáróval" – számol be az Origo.

"Kicsivel több volt, mint ami jól esett" – mondta szabadulása után Kaiser a Blikk beszámolója szerint.

Kaiser Edét először jogerősen életfogytiglani fegyházra ítélték a móri bankrablás és az ott elkövetett brutális gyilkosságok miatt, majd felmentették, büntetését végül sorozatos fegyveres rablásért kapta.

A 2002. május 9-i móri bankrablás megrázta az országot: a nyolc ember életét kioltó, idehaza minden idők legkegyetlenebb gyilkosságának számító bűncselekmény általános megdöbbenést keltett. Hajdú Lászlót és Kaiser Edét 2002 júliusában vették őrizetbe, a nyomozás végére 2004-ben a rendőrség arra jutott, hogy Kaiser egy, Hajdú pedig hét embert ölt meg. Mindketten tagadták, hogy közük lenne a móri rabláshoz,  majd miután 2007-ben egy civil az erdőben véletlenül megtalálta a fegyvereket, előkerültek a valódi tettesek is, Nagy László és Weiszdorn Róbert. Előbbi öngyilkos lett a börtönben, utóbbit 2010-ben 40 év minimálisan letöltendő börtönbüntetésre ítélték.

Figyelmébe ajánljuk

A józanság kultúrája. Folytatódik CIVIL EXTRA szolidaritási akciónk

Folytatódik a Magyar Narancs rendhagyó kezdeményezése, amelynek célja, hogy erősítse a civil szférát, a sajtót, valamint az állampolgári szolidaritást, válaszként a sajtót és a civil szervezeteket ellehetetlenítő, megfélemlítő, a nyílt diktatúrát előkészítő kormányzati törekvésekre. Új partnerünk a függőséggel küzdők felépülését segítő Kék Pont Alapítvány.

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.