18 év után ma szabadult a móri bankrablásért tévesen elítélt Kaiser Ede

  • 2020. június 1.

Bűn

Büntetését végül sorozatos fegyveres rablásért kapta.

Ma reggel, 9 óra után pár perccel távozott a börtönből Kaiser Ede, mivel véget ért 18 évnyi büntetése. "A férfin fekete póló és farmernadrág volt, mindössze egy fekete táska volt nála. Az ügyvédje ment elé, és ő is vitte el a Kozma utcai börtön elől egy fehér BMW terepjáróval" – számol be az Origo.

"Kicsivel több volt, mint ami jól esett" – mondta szabadulása után Kaiser a Blikk beszámolója szerint.

Kaiser Edét először jogerősen életfogytiglani fegyházra ítélték a móri bankrablás és az ott elkövetett brutális gyilkosságok miatt, majd felmentették, büntetését végül sorozatos fegyveres rablásért kapta.

A 2002. május 9-i móri bankrablás megrázta az országot: a nyolc ember életét kioltó, idehaza minden idők legkegyetlenebb gyilkosságának számító bűncselekmény általános megdöbbenést keltett. Hajdú Lászlót és Kaiser Edét 2002 júliusában vették őrizetbe, a nyomozás végére 2004-ben a rendőrség arra jutott, hogy Kaiser egy, Hajdú pedig hét embert ölt meg. Mindketten tagadták, hogy közük lenne a móri rabláshoz,  majd miután 2007-ben egy civil az erdőben véletlenül megtalálta a fegyvereket, előkerültek a valódi tettesek is, Nagy László és Weiszdorn Róbert. Előbbi öngyilkos lett a börtönben, utóbbit 2010-ben 40 év minimálisan letöltendő börtönbüntetésre ítélték.

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.