Eltiltotta a kisfiút felrúgó edzőt a Magyar Karate Szakszövetség

  • narancs.hu
  • 2024. július 18.

Bűn

Fegyelmi és etikai eljárást indítanak a férfi ellen, a szövetség elhatárolódott a tettétől.

A Magyar Karate Szakszövetség csütörtöki közleményében felháborodását fejezte ki a szolnoki kalandparban történ bántalmazás kapcsán, egyben elhatárolódott a gyermekbántalmazási esettől.

Ahogy arról korábban mi is beszámoltuk, a jászberényi Yakuzák SE karateklub vezetője látható a kalandparkot üzemeltető Szolnoki Városüzemeltetési Kft. által kedden közzétett videón, amin az látható, ahogy a férfi olyan erővel rúgta ki egy gyerek lábát, hogy a kisfiú lefejelte a földet. Az üzemeltető feljelentést tett, a rendőrség pedig nyomozást indított a kalandparkban történtek ügyében.

A Magyar Karate Szakszövetség közleményében azt írta: „A szövetség és az egész magyar karatetársadalom mélységes felháborodással értesült a sajtóból a szolnoki kalandparkban történt megdöbbentő gyermekbántalmazási esetről, amely egy karatés edzőhöz köthető.” Kiemelték, hogy az egész karatetársadalom, illetve a karate mesterei elhatárolódnak a vállalhatatlan, „a karate szellemiségéhez, tanításához, erkölcsi mércéjéhez méltatlan” gyermekbántalmazási esettől. A szakszövetség a fegyelmi, valamint az etikai és gyermekvédelmi szabályzatának megfelelő eljárásokat megindítja az érintettel szemben, továbbá

az eljárás lefolytatásának végéig eltiltja mindennemű karateoktatási tevékenységtől

– olvasható a közleményben.

Szerdán több újság, a helyi Szol24.hu és a Blikk is arról számolt be, hogy az elkövető a sportegyesülete honlapján és az ahhoz tartozó Facebook-oldalon is közzétett egy nyilatkozatot, amelyben bocsánatot kért a sértett kisfiútól, valamint minden tisztségéről lemondott. A sportegyesület honlapján azonban jelenleg hibaüzenet fogadja a látogatót a közlemény linkjére kattintva, a Yakuzák SE-hez tartozó Y Media nevű Facebook-oldalt pedig a magyarázkodó poszttal együtt egyszerűen törölték.

A férfi önéletrajza szerint negyven éve foglalkozik kyokushin karatéval, a sportágnak a szövetségi kapitánya is volt. A Szol24.hu emlékeztet, 2020-ban „Bonis Bona – A nemzet tehetségeiért” Életműdíjjal tüntették ki a férfit, amit Novák Katalin, akkor még család- és ifjúságügyért felelős államtitkárként adott át neki.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.