Para

Kovács Imre: Én

  • 1997. április 10.

Egotrip

A Sport televízió a román híradástechnikai ipar válasza a Junoszty tévére, hasonló kaliberű szerkezet, csak szürke, pont elfér a sarokban, az erkélyajtó mögött, és bejön rajta az egyes, ami több, mint elégséges. Gondolom, ez szúrhatott szemet a helyi rablóknak, jöttek is négyen, felnyomták a lakást, de a szomszéd megzavarta őket, azóta nyitva áll a garzon, rutinból nem hívom a gyorsszolgálatot, részben tudom, hogy baromi drágák, egyébként meg most néhány napig biztos nem jönnek vissza a tettesek, nyilván nem vagyok olyan hülye, hogy nem csináltatom meg a zárat, pedig dehogynem.

A Sport televízió a román híradástechnikai ipar válasza a Junoszty tévére, hasonló kaliberű szerkezet, csak szürke, pont elfér a sarokban, az erkélyajtó mögött, és bejön rajta az egyes, ami több, mint elégséges. Gondolom, ez szúrhatott szemet a helyi rablóknak, jöttek is négyen, felnyomták a lakást, de a szomszéd megzavarta őket, azóta nyitva áll a garzon, rutinból nem hívom a gyorsszolgálatot, részben tudom, hogy baromi drágák, egyébként meg most néhány napig biztos nem jönnek vissza a tettesek, nyilván nem vagyok olyan hülye, hogy nem csináltatom meg a zárat, pedig dehogynem.

Mondjuk éjszaka kissé nyugtalanabbak vagyunk, mert a barna-sárga csíkos padlószőnyegdarabbal otthonosabbá tett műfaszék csak ideiglenes megoldásnak tekinthető, bár kifejezetten esztétikus, amint a levélbedobónak támasztva zárva tartja az ajtót. Persze mire ez megjelenik, már minden megoldva, új zár, nonprofesszionális riasztó a félfán, három telefonszámot hív fel betörés esetén, és bemondja, hogy "segítség, betörtek", ez pedig jó, de a leírás szerint már a behatolás pillanatában sokkolja a betörőt is, gondolom, szirénázik vagy fenyeget. Azért nonprofesszionális, mert mondjuk bankoknak nem igazán ajánlják, de hogy miért, arról a prospektus nem ír bővebben.

Nem ezért voltam képtelen aludni a múlt éjszaka, de minden bizonnyal közrejátszott, csak feküdtem hanyatt, a tévében véget ért az adás, a Petőfin még ment valami hangjáték, de csak halkan szólt, nehogy Iim felébredjen, aztán annak is vége lett, próbáltam olvasni, aztán leküldtem egy Seduxent, de csak letompított, alig lassult bennem a kismotor, ötpercekre aludtam el, aztán megint félóra ébren, míg végre reggel hat lett, jött valami fény, gondolom, a Nap, az szokott ilyenkor, de nem lett tőle jobb, csak világosabb.

Gondoltam, lefürdöm, fogat mosok, ilyesmik, apró, kiszámítható mozdulatokkal raktam fel a kefére a krémet, próbáltam megúszni élve, elindultam, a kapuban a taxis vállára tettem a kezem, a szemébe néztem, és nyugodtan, tagoltan elmagyaráztam neki, hogy csak nagyon, de nagyon óvatosan vegye a kanyarokat. Látszott rajta, érti, mire gondolok.

Figyelmébe ajánljuk

Balatonföldvári „idill”: íme az ország egyetlen strandkikötője

  • narancs.hu

Dagonya, vagy a legtisztább balatoni homok? Ökokatasztrófa, vagy gyönyörűség? Elkészült a vitorláskikötő Balatonföldvár Nyugati strandján; július, vagy ha úgy tetszik, a balatoni főszezon első hétvégéjén néztük meg, valóban ellentétes-e a „józan ésszel”, hogy strand és kikötő ugyanazon a területen létezzen.

Céltalan poroszkálás

A két fivér, Lee (Will Poulter) és Julius (Jacob Elordi) ígéretet tesznek egymásnak: miután leszereltek a koreai háborús szolgálatból, a veteránnyugdíjukból házat vesznek maguknak Kalifornia dinamikusan növekvő elővárosainak egyikében.

Autósmozi

  • - turcsányi -

Vannak a modern amerikai mitológiának Európából nézvést érthető és kevésbé érthető aktorai és momentumai. Mindet egyben testesíti meg a Magyarországon valamikor a nyolcvanas években futó Hazárd megye lordjai című, s az Egyesült Államokan 1979 és 1985 között 146 részt megérő televíziós „kalandsorozat”, amely ráadásul még legalább három mozifilmet is fialt a tengerentúli közönség legnagyobb örömére, s Európa kisebb furcsálkodására.

Húsban, szőrben

Mi maradt élő a Pécs 2010 Európa Kulturális Fővárosa programból? Nem túl hosszú a sor. A Tudásközpont és a Zsolnay Örökségkezelő Nkft. kulturális intézményei: a Zsolnay Negyed és a Kodály Központ, és a Zsolnay Negyedben az eleve kiállítótérnek épült m21 Galéria, amelynek mérete tekintélyes, minősége pedig európai színvonalú.

Rémek és rémültek

Konkrét évszám nem hangzik el az előadásban, annyi azonban igen, hogy negyven évvel vagyunk a háború után. A rendszerbontás, rendszerváltás szavak is a nyolcvanas éveket idézik. (Meg egyre inkább a jelent.)

Az igazságnak kín ez a kor

A családregény szó hallatán rendre vaskos kötetekre gondolunk, táblázatokra a nemzedékek fejben tartásához, eszünkbe juthat a Száz év magány utolsó utáni oldalán a kismillió Buendía szisztematikus elrendezése is.