Para

Kovács Imre: Én

  • 1998. június 25.

Egotrip

Na most van elegem az egészből, most akarok elmenni innen, jónapotkívánok, szeretnék valami faluféle helyen lakni, ahonnan faxon küldözgetem az üzeneteket, és ki lehet ülni a kertbe, a ház elé, ahonnan látszik a brokkoli növekedése, de ha nem, akkor közelebb lehet menni, le lehet guggolni mellé, aztán egészen, de tényleg, onnan már kifejezetten látni, ahogy bokrot bont a virágzat (béka, ahogy anyám hívja), ott lenne jó.

Na most van elegem az egészből, most akarok elmenni innen, jónapotkívánok, szeretnék valami faluféle helyen lakni, ahonnan faxon küldözgetem az üzeneteket, és ki lehet ülni a kertbe, a ház elé, ahonnan látszik a brokkoli növekedése, de ha nem, akkor közelebb lehet menni, le lehet guggolni mellé, aztán egészen, de tényleg, onnan már kifejezetten látni, ahogy bokrot bont a virágzat (béka, ahogy anyám hívja), ott lenne jó.

Nagyjából és egészében egy mocskos, büdös és tolvaj nép között kell élnem, aki/akik arra vár/nak, hogy elmenjek otthonról, aztán kirabolják a bérelt lakást, vagy ha nem sikerül bejutni, hát feljelentenek, hogy vigyem innen a kutyát, hogy könnyebb legyen kirabolni a lakásomat. Istenem, de bugris nép, Istenem, de sajtszagú, alkonyatszínű jelen, jónapotkívánok, azt szeretném mondani, hogy kéne borotválni azt a hónaljat, mert így, estélyiben kicsit ciki.

Vigyem a táskád, kompetens-ország?

Ha elmennék, akkor se nem, persze, mert nem beszélek külföldiül, úgy meg minek, csak néznék hülyén a határon túl, ahol másként beszélnek, mondjuk brazilul, az rendben van, meg a svájci, ott is jó.

Szóval elég egy kert, valami vidéki ház, ami nagyjából elérhető, csak az kell hozzá, hogy meghaljon az anyám, kösz, mert ha csak az apám hal meg, akkor a féltestvérek széthordják a cuccot, annyian vannak, mint a nyű, a szorgalmas apa, hogy rohadna meg, hogy gondolná egyszer végig, amit én akkoriban.

Jó itt. Könnyű érvényesülni, meg a nullpont-energia, ahogy azt Egely Gy pont meg én elképzeljük. Proli Geller, ahogy meghajlítja az ezüst evőeszközt, meghajlítja és értékesíti. Aztán oda a csoda.

Szóval úgy képzelem, hogy egyszer lesz annyi pénzem, amennyi kell, oszt fölszállok a Barkas hátuljába, ami elvisz valahova Bicske felé, ahol már vár rám a tuti, háromszáz négyszögöl, beültetve hobbifákkal meg növényekkel, amik semmit sem teremnek, csak úgy nőnek, mert szeretnek nőni. Hátul meg állatok laknak, olyan buta, felesleges állatok, akik csak néznek, és ha éhesek, akkor zajonganak, hogy kapjanak enni, ha meg ettek, akkor kuss, csak szaporodnak, és szépek, mert az állatok szépek.

Én meg ott lakom.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.