A Magyar Idők nekiment az Aldinak, mert az áruházlánc karácsonyfás lábtörlőt árul

  • G. M.
  • 2018. november 27.

Fekete Lyuk

És ez szerintük az ünnep meggyalázást is jelentheti.

Egészen furcsa írás jelent meg ma a Magyar Idők honlapján, a kormánylap ugyanis számon kéri az Aldit, amiért az áruházlánc egy karácsonyfás lábtörlőt értékesít, és ezt hirdeti is a reklámújságban.

Hogy mi ezzel a baj az ünnepi időszak kezdetén?

A Magyar Idők szerint az, hogy ez a lábtörlő jelentheti az ünnep meggyalázást is.

„A termékek között megtalálható egy lábtörlő is, amelyet többféle karácsonyi mintával lehet beszerezni – a karácsonyi mintát ebben az esetben különböző karácsonyfák jelentik. Vagyis, a kedves vásárló a karácsonyfába törölheti a sáros, kutyagumis lábát majd az ünnepi időszakban, vagy akár utána is. Sok mindenre lehet gondolni ennek kapcsán. Eszünkbe juthat egy másik diszkontláncnak, a Lidlnek kereszteket eltüntető akciója, azon mindenki számára immár nyilvánvaló Nyugat-európai törekvés, mely a szakralitást mindenáron ki akarja törölni az ünnepből, az érzékenységből télire átkeresztelt karácsonyi vásárok, az eltűnő keresztek, a Jézus nélküli karácsonyok” - szól a kormánylap bizarr cikke.

Erről a lábtörlőről van szó

Erről a lábtörlőről van szó

 

Emlékezetes, korábban Németh Szilárd fideszes képviselő kőkeresztet állíttatott Csepelen, a helyi Lidl áruházzal szemben, miután a diszkontlánc eltüntetett egy keresztet a szórólapján szereplő görög templom tetejéről.

„Németországnak már vége" - Németh Szilárdék felavatták a Lidl elleni harc kőkeresztjét

A felszentelésen a rezsibiztos nem mondott beszédet, és akadt, aki emiatt csalódott volt. Nem lehet könnyű Németh Szilárd élete. Ha sérelem éri az övéit, rögtön támadásba lendül, és nincs ember, aki képes lenne megállítani. Ha kell, felveszi a harcot a sörgyárral és bojkottot hirdet, olykor meg annyira belejön a harcba, hogy még azt is letagadja, ami szimpla tény.

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.

Rokonidők

Cèdric Klapisch filmjei, legyenek bár kevésbé (Párizs; Tánc az élet) vagy nagyon könnyedek (Lakótársat keresünk és folytatásai), mindig diszkréten szórakoztatók. Ez a felszínes kellemesség árad ebből a távoli rokonok váratlan öröksége köré szerveződő filmből is.

Metrón Debrecenbe

A kiadó az utószóban is rögzíti, Térey szerette volna egy kötetben megjelentetni a Papp Andrással közösen írt Kazamatákat (2006), az Asztalizenét (2007) és a Jeremiás, avagy az Isten hidegét (2008). A kötet címe Magyar trilógia lett volna, utalva arra, hogy a szerző a múlt, jelen, jövő tengely mentén összetartozónak érezte ezeket a drámákat, első drámaíró korszakának műveit. 

Pénzeső veri

  • SzSz

„Az ajtók fontosak” – hangzik el a film ars poeticája valahol a harmincadik perc környékén, majd rögtön egyéb, programadó idézetek következnek: néha a játék (azaz színészkedés) mutatja meg igazán, kik vagyunk; a telefonok bármikor beszarhatnak, és mindig legyen nálad GPS.

Az elfogadás

Az ember nem a haláltól fél, inkább a szenvedéstől; nem az élet végességétől, hanem az emberi minőség (képességek és készségek, de leginkább az öntudat) leépülésétől. Nincs annál sokkolóbb, nehezebben feldolgozható élmény, mint amikor az ember azt az ént, éntudatot veszíti el, amellyel korábban azonosult. 

Mozaik

Öt nő gyümölcsök, öt férfi színek nevét viseli, ám Áfonya, Barack, vagy éppen Fekete, Zöld és Vörös frappáns elnevezése mögött nem mindig bontakozik ki valódi, érvényes figura. Pedig a történetek, még ha töredékesek is, adnának alkalmat rá: szerelem, féltékenység, árulás és titkok mozgatják a szereplőket.